{/exp:channel:entries}

El Fòrum d’Educació a Iberoamèrica defensa la formació acadèmica alliberadora

Imatge acte de cloeda del Fòrum
23 / 07 / 2012 | Intersindical

Professorat de diferents països es van donar cita a Caracas per la IX Trobada del Fòrum d’Educació a Iberoamèrica, amb l’objectiu de fomentar la discussió de temes polítics i reivindicatius que enforteixen la integració llatinoamericana.

Sota el lema “Cap a una educació lliure i emancipadora a Amèrica Llatina i el Món”, més de 33 associacions de docents es van congregar a la ciutat capital. Entre les diverses activitats programades, també la Federació Nacional de Sindicats de Professors Universitaris (Fenasinpres), que agrupa associacions iberoamericanes, va poder discutir l’abast d’una nova visió de l’educació que permeta la transformació i alliberament dels pobles en defensa de l’educació gratuïta per a tots, ha destacat el seu president, Telèmac Figueroa.

La idea és “compartir amb els pobles del món les nostres vivències i projectes en la lluita a favor de l’alliberament dels pobles per sortir-li al pas a l’imperialisme que durant molts anys ha vingut afectant les nostres cultures, economies i formes de viure”, ha afegit Figueroa.

L’esdeveniment va comptar amb la participació de federacions i confederacions que agrupen, a més de la representació del Fòrum Mundial de l’Educació, a sindicats provinents de països com Argentina, Bolívia, Brasil, Colòmbia, Cuba, Costa Rica, Xile, Equador, Espanya, Panamà , Uruguai i Portugal, entre d’altres.

Entre els presents, van participar com a ponents, Albert Sansano coordinador del Fòrum Mundial de l’Educació, que representava així mateix a STEPV-Intersindical Valenciana, Gabriel Caldentey Ramos, representant de Confederació de Treballadores i Treballadors de l’Ensenyament (STEs-i) de l’Estat Espanyol, Fernando Rodal secretari general de la Confederació d’Educadors Americans (CEA), Daniel Ricci, president de la Federació de Sindicats Universitaris d’Amèrica del Sud (Fesiduas / Fedun), i Marcelo Di Stefano, secretari de la Confederació de Treballadors de les Universitats d’Amèrica ( Contua), ambdós d’Argentina, i Abel Macedo, responsable per a Amèrica Llatina de la Federació Nacional de Professors (Fenprof) de Portugal.