En defensa de condicions de vida digna del Poble Charrúa

El Sindicat s’entrevista amb l’alcalde de Porto Alegre

Reunió amb l'alcalde de Porto Alegre
10 / 08 / 2012 | Intersindical

Representants de diverses organitzacions i moviments socials de l’Estat espanyol (*) van ser rebuts per José Fortunati, alcalde de Porto Alegre, per tractar del retard del projecte “Minha Casa, Minha Vida”, a l’Aldea Polidor del Poble Charrúa.

Aquesta trobada, és la resposta a una petició que aquestes organitzacions van dirigir a l’alcalde sol · licitant una explicació pel retard en l’execució del projecte. Aquesta carta va sorgir arran de la visita que, convidades per Acuab, Cacica del Poble Charrua de Rio Gran do Sul, van realitzar diverses organitzacions, entre les quals es trobava el Sindicat, al Llogaret Polidor el gener passat, durant la celebració del Fòrum Social Temàtic i del Fòrum Mundial d’Educació “Crisi Capitalista, justícia social i ambiental “, que va tindre lloc a Porto Alegre.

La representació de les organitzacions van manifestar a Fortunati la seva preocupació pel retard en la construcció de les nou cases, el Centre Cultural i la unitat de salut, ja aprovades però paralitzades i que poden donar les condicions dignes de vida que aquest poble mereix. La cacica Acuab va parlar de l’expectativa de les famílies que viuen en situació de vulnerabilitat, ja que les cases i als centres culturals i de salut, suposaran un salt endavant en la recuperació de la identitat d’aquest poble, vinculat a la història del poble gaucho i a l’alcalde el va identificar simbòlicament com a “Pai Tupã” (originàriament un gran cacic Guerrero i guardià de la justícia). L’alcalde Fortunati va afirmar que el projecte tindrà tot el suport necessari perquè puga ser una realitat aquest any.

En aquesta ocasió les organitzacions van ser acompanyades pel director de l’Associació dels Jutges de Rio Grande do Sul, Francisco Conti, el president de la Xarxa de Drets Humans del Sistema de Justícia i Seguretat Pública de RS, Mauro Borba, la directora de l’Escola Gautxa de Biodanza, Carmen Bez Batti, i la representant del Moviment Nacional de Direitos Humans, Beatriz Lang

(*) STEs-Intersindical, Intersindical Valenciana, STEPV-iv, STEI-i, Ensenyants Solidaris, Intersindical Solidària, Federació MRPsPV