{/exp:channel:entries}

En defensa de la democràcia a Brasil

Ara, totes i tots per Brasil

17 / 10 / 2018 | Amadeu Sanz

Intersindical Valenciana, sindicat valencià, de classe i internacionalista, manifesta la seua preocupació per la situació política en Brasil per l’avanç de l’extrema dreta representada per la candidatura de Jair Bolsonaro, que va guanyar la primera volta de les eleccions. Un polític que representa els interessos de l’oligarquia, les multinacionals, el poder financer, que pretén liquidar tots els drets de la classe treballadora i dels sectors socials més desfavorits, i aplicar polítiques contràries a la majoria de la població i de les minories socials brasileres.

Intersindical Valenciana comparteix l’anàlisi i les posicions de les set principals centrals sindicals de classe de Brasil, és a dir de practicament la totalitat del moviment sindical brasiler, del Movimento dos Trabalhadores Rurais Sem Terra (MST), del moviment feminista i de moltes altres organitzacions populars brasileres que s’han mobilitzat per derrotar l’extrema dreta i per donar suport la candidatura de Fernando Haddad i Manuela D’Ávila, que representa la defensa de la democràcia, dels drets humans i de la classe treballadora. A més, el Sindicat valora molt positivament el procés d’unitat que s’està produint entre els moviments socials, el moviment sindical i els partits polítics progressistes per construir un Front Democràtic que ature el feixisme i servesca per recuperar el procés de conquestes socials que va ser frenat després del colp contra la presidenta Dilma Rousseff.

Finalment, per tots aquests motius, la Intersindical Valenciana reafirma el seu compromís amb les treballadores i treballadors, el moviment sindical i la societat brasilera, i fa una crida a totes les persones i organitzacions democràtiques del País Valencià per donar suport a la candidatura de Fernando Haddad i Manuela D’Ávila.

País Valencià, 17 d’octubre de 2018

En defensa de la democracia en Brasil

Ahora, todas y todos por Brasil

Intersindical Valenciana, sindicato valenciano, de clase y internacionalista, manifiesta su preocupación por la situación política en Brasil por el avance de la extrema derecha representada por la candidatura de Jair Bolsonaro, que ganó la primera vuelta de las elecciones. Un político que representa los intereses de la oligarquía, las multinacionales, el poder financiero, que pretende liquidar todos los derechos de la clase trabajadora y de los sectores sociales más desfavorecidos, y aplicar políticas contrarias a la mayoría de la población y de las minorías sociales brasileñas.

Intersindical Valenciana comparte el análisis y las posiciones de las siete principales centrales sindicales de clase de Brasil, es decir de práctimente la totalidad del movimiento sindical brasileño, del Movimento dos Trabalhadores Rurais Sem Tierra (MST), del movimiento feminista y de otras muchas organizaciones populares brasileñas que se han movilizado para derrotar la extrema derecha y para apoyar la candidatura de Fernando Haddady Manuela D’Ávila, que representa la defensa de la democracia, de los derechos humanos y de la clase trabajadora. Además, el Sindicato valora muy positivamente el proceso de unidad que se está produciendo entre los movimientos sociales, el movimiento sindical y los partidos políticos progresistas para construir un Frente Democrático que pare el fascismo y sirva para recuperar el proceso de conquistas sociales que fue frenado después del golpe contra la presidenta Dilma Rousseff.

Finalmente, por todos estos motivos, la Intersindical Valenciana reafirma su compromiso con las trabajadoras y trabajadores, el movimiento sindical y la sociedad brasileña, y hace un llamamiento a todas las personas y organizaciones democráticas del País Valenciano para apoyar la candidatura de Fernando Haddad y Manuela D’Ávila.

País Valenciano, 17 de octubre de 2018

Federico Lopardo
17 / 10 / 2018 - 16:58

Ojalá que se pueda dar vuelta como una tortilla el resultado de las elecciones en Brasil. El triunfo de la derecha en Brasil, puede ser catastrófico para la región. De todas maneras el pueblo tarde o temprano ganará, y el capitalismo sólo será una pieza de Museo. A luchar!!!!