Intersindical participarà en el Fòrum Social Mundial de Tunísia

Els moviments socials i els ciutadans de Tunísia i el Magrib estan organitzant el proper Fòrum Social Mundial a Tunísia que tindrà lloc els dies 26 a 30 març 2013 per debatir la situació internacional i la manera de construir un “altre món”.

10 / 02 / 2013 | Intersindical

El Comitè organitzador tunisià i magribí del Fòrum Social Mundial (FSM) de Tunísia està compost, entre d’altres, per les organitzacions tunisianes motrius durant el procés revolucionari que va posar fi a la dictadura i que segueixen lluitant per la defensa i l’increment dels drets socials i democràtics.

El Fòrum Social Mundial, que es va crear fa dotze anys a Porto Alegre (Brasil), es fa per primera vegada al món àrab i en un context de canvis en tota la regió després de les revolucions. Dos anys de revoltes i de lluita que han acabat amb quatre règims dictatorials, el primer d’ells el de Ben Ali a Tunísia, i el combat contra les dictadures continua en diversos països. L’FSM de Tunísia 2013 serà l’ocasió perfecta per parlar i preparar mobilitzacions sobre diversos temes centrals de la situació internacional actual amb tots els moviments que han nascut en aquests últims anys.

El FSM s’organitza amb activitats i debats que proposen associacions, sindicats, moviments, i ONG de tot el món que es reagrupen entre ells per intercanviar sobre preocupacions similars. Els FSM serveixen pel retrobament d’homes i dones que estan lluitant en les seves comunitats i en la seva vida quotidiana contra la gestió neoliberal de l’economia, contra les exigències dels mercats financers, i contra la dislocació de societats que lluiten per la construcció de la democràcia ara, la igualtat de tots i totes, la solidaritat, la justícia i la pau, i per la preservació del medi ambient i la defensa dels béns comuns.

Intersindical Valenciana participarà, com ha fet en altres forums, al FSM 2013 amb els seus al·liats internacionals i les xarxes de les que forma part. Entre les activitats en les que es participarà estan les organitzades per la Xarxa Mundial pels Drets Col·lectius dels Pobles. Aquesta té previst algunes sobre: el dret internacional a l’autodeterminació dels pobles indígenes, les minories ètniques i les nacions sense estat; la construcció d’un nou universalisme; la lluita per una societat humana basada en els principis i valors de la dignitat, la diversitat, la justícia, la igualtat de tots els éssers humans i la c construcció dels processos democràtics.