{/exp:channel:entries}
Drets

Intersindical Valenciana amb la classe treballadora francesa

El Sindicat dona suport a la lluita del sindicalisme francés contra la reforma de la pensions impulsada pel president Macron.

23 / 03 / 2023 | Intersindical

Per a Intersindical Valenciana la via usada per Emmanuel Macron per a aprovar la reforma de la Seguretat Social, a través de la mesura constitucional 49-3, és profundament antidemocràtica i contrària a la majoria de la societat francesa.

La reforma proposa un augment progressiu de 62 a 64 anys a partir de 2030, i 57 a 59 anys per als de règim especial. A més, el text també anticipa a 2027 el requisit de contribució per 43 anys -i no 42 com és actualment- perquè el treballador tinga dret a la pensió completa.

Aquesta reforma no difereix de la pactada en 2011 a l’Estat espanyol pel govern, la patronal i els sindicats majoritaris que va ampliar l’edat de jubilació a 67 anys i el període de còmput a 25 anys. La reforma que va ser complementada pel govern espanyol en 2013 en imposar noves retallades que van suposar una pèrdua del poder adquisitiu dels actuals i futurs pensionistes. Ara, el govern manté alguns dels elements lesius d’aquelles reformes que no han sigut derogades sinó modificades parcialment. Nosaltres continuem exigint la derogació de tots aquells aspectes negatius.

El Sindicat rebutja la reforma i fa costat al moviment sindical i a la classe treballadora francesa i fa una crida a les treballadores i treballadors per a manifestar la solidaritat amb la lluita que té lloc a França contra les polítiques neoliberals.

Concentració a València
El pròxim dilluns 27 de març Intersindical Valenciana ha convocat una concentració amb altres forces sindicals i la Coordinadora Valenciana en Defensa de les Pensions per solidaritzar-se amb la lluita de la classe treballadora francesa i per defensar el nostre sistema públic de pensions. La mobilització tindrà lloc a la plaça de l’Ajuntament a les 11.30 hores.