{/exp:channel:entries}
Drets

Tino Brugos, de la Confederació Intersindical, expulsat arbitràriament de Turquia

El nostre companya formava part d’una delegació de l’Estat espanyol que visitava el Kurdistan per avaluar les condicions en què s’han celebrat les eleccions turques

22 / 05 / 2023 | Intersindical

El passat 11 de maig una Delegació de 10 persones de diferents punts de l’Estat Espanyol va eixir cap al Kurdistan amb la finalitat d’atendre una invitació feta per l’HDP (Partit Democràtic dels Pobles), la tercera organització parlamentària de Turquia. L’objectiu de la visita era verificar les condicions en les quals se celebren les eleccions democràtiques a Turquia i, especialment, en les zones de població kurda.

El procés d’il·legalització de l’HDP, igual que va ocórrer en ocasions anteriors amb altres partits kurds parlamentaris; les detencions massives, denunciades per la premsa, d’advocats i dirigents polítics per a dificultar la presentació de possibles denúncies per frau; la implantació d’un estat d’excepció que es justifica per l’impacte del terratrémol del febrer passat, eren dades que ens feien témer que estàvem davant una situació bastant allunyada dels paràmetres que es consideren democràtics en els diferents estats del nostre entorn europeu.

La Confederació Intersindical (CI) va acceptar la invitació i va triar el company, Tino Brugos, responsable de l’àrea de Política Sindical, com a representant nostre dins de la delegació. Tot el que ha ocorregut durant el transcurs de la visita ha sigut notícia al llarg de tota la setmana. Els obstacles a la lliure circulació de persones, les retencions il·legals i injustificades, el desplegament desmesurat d’efectius militars en els pocs col·legis electorals que vam poder visitar, el continu impediment en la labor als abnegats equips d’advocats que ens van acompanyar en tot moment, el maltractament al qual es va sotmetre a una persona que ens havia acompanyat com a xofer el dia previ, que també va ser il·legalment detingut en la Comissaria de Siirt, són dades que el nostre delegat ens ha transmés en l’informe presentat a l’organització.

El cas del nostre company, Tino Brugos, és especial perquè es tracta de l’única persona que va ser expulsada de la Delegació, després d’haver sigut fitxat amb fotos i presa d’empremtes dactilars com si es tractara d’un delinqüent, malgrat no haver comés cap il·legalitat durant la seua presència en sòl turc. L’equip jurídic de la Confederació Intersindical i els advocats kurds que li van acompanyar obriran un procés amb l’objectiu de restaurar la seua honorabilitat. El Govern central condemna aquesta actuació, citant expressament el nostre company. Estem iniciant accions amb parlamentaris europeus i organitzacions com Amnistia Internacional perquè aquest atropellament no quede impune.

Desgraciadament, els nostres temors s’han fet realitat. Turquia és un estat que té una perillosa deriva antidemocràtica i que gaudeix d’un elevat nivell d’impunitat davant les contínues violacions dels Drets Humans que es produeixen en el seu territori contra la seua pròpia ciutadania. Aquests fets serviran per a reforçar el nostre compromís d’acompanyament al poble kurd i a les organitzacions d’esquerra de Turquia en la seua lluita per aconseguir uns nivells mínims de qualitat democràtica que, entenem, hui no hi existeixen. Impulsarem, amb totes les nostres forces, aquelles iniciatives que ajuden a trencar amb el silenci informatiu existent al nostre país sobre els esdeveniments que ocorren a Turquia i el Kurdistan que només es justifica pel desig d’assegurar inversions. Per a la nostra organització, els drets de les persones sempre estaran per damunt dels interessos econòmics.