{/exp:channel:entries}
Notícies

Intersindical Valenciana exigeix l’alliberament de persones sindicalistes detingudes a Turquia

Concentració suport persones sindicalistes detingudes Turquia.
02 / 07 / 2012 | Intersindical

El 25 de juny, la policia turca va detenir 71 membres i dirigents sindicals de prop de 20 ciutats. Són membres de la Confederació Sindicats de Treballadors del sector públic (KESK) i els sindicats KESK com BTS, SES Tarim Orkam-Sen, Egitim-Sen, Tum Bel-Sen, BES, ESM i Haver-Sen.

La policia va aplanar les oficines dels sindicats i les cases dels sindicalistes en les primeres hores del dia. Aquest atac - dut a terme sota el pretext d’una operació contra una organització terrorista il · legal - és l’últim d’una sèrie d’actes d’intimidació i fustigació contra els sindicats i els seus membres durant els anys sota l’imperi del partit de la Justícia i el Desenvolupament (AKP) . Per exemple, el febrer d’aquest any, 15 dones líders i activistes de diversos sindicats afiliats a la KESK van ser arrestats. Mentre que el primer vincle entre els sindicats de Turquia i de qualsevol organització terrorista real o percebuda, encara no s’ha trobat, les autoritats no deixen oportunitat sense explotar per referir-se a aquesta suposada vinculació com una excusa per a la repressió dura i arbitrària.

Intersindical Valenciana se solidaritza i dóna suport a les persones sindicalistes detingudes per la decisió del Tribunal d’Ankara. Entre les persones detingudes es troben el President de KESK (Confederació de sindicats d’empleats públics) President, Lami Ögen, i 71 dirigents de diversos sindicats com el secretari general de l’Egitim Sen, Mehmet Bozgeyik o la secretària de la Dona de l’Egitm Sen, Sakiné Esen Yilmaz.

Intersindical Valenciana, com en altres ocasions, exigeix el seu alliberament immediat i incondicional i el respecte del govern turc a la llibertat sindical i a les llibertats democràtiques.

download16x16 [url=http://www.labourstartcampaigns.net/show_campaign.cgi?c=1466&src=ei]http://www.labourstartcampaigns.net/show_campaign.cgi?c=1466&src=ei[/url]