{/exp:channel:entries}
Drets

Intersindical Valenciana i UGTSARIO subscriuen un conveni de col·laboració

23 / 11 / 2021 | Intersindical

El sindicat i la Unió de Treballadors del Sàhara treballen, des de fa anys, pel dret a l’autodeterminació del Sàhara i per a compartir experiències en la defensa de les treballadores i treballadors i dels pobles del món.

La UGTSARIO i la Intersindical Valenciana, sindicats de classe que representen les treballadores i treballadors del Sàhara i del País Valencià, respecivament, treballaran conjuntament amb la finalitat de protegir els drets de les persones treballadores sahrauís, especialment les de les zones ocupades pel Marroc, que pateixen una greu discriminació i persecució.

Intersindical Valenciana es compromet a donar suport a la causa sahrauí a través de campanyes de sensibilització, solidaritat i suport mutu entre la seua afiliació, la classe treballadora i la societat valenciana. L’objectiu és buscar el suport polític i social en les institucions polítiques, culturals, sindicals que servisca per a fer visible la lluita del poble sahrauí i aconseguir el suport al seu dret a l’autodeterminació, com estableixen les resolucions internacionals. A més a més, es compromet a:

- Prestar serveis d’assessorament legal, jurídic i laboral
- Facilitar els intercanvis d’experiències laborals i sindicals
- Impulsar la recollida de materials destinats a la població sahrauí i a la UGTSARIO.
- Col·laborar en l’elaboració de materials i els programes de formació de les treballadores i treballadors i de l’afiliació de la UGTSARIO.
- Impulsar campanyes de sensibilització i de suport local, nacional, estatal i internacional en favor de les organitzacions i de la causa sahrauís.
- Publicar articles d’interés dels nostres respectius territoris en les diferents publicacions sindicals.
- Traslladar al conjunt de l’afiliació i en les diferents estructures i òrgans sindicals la situació del Sàhara i del País Valencià.
- Participar en les reunions, fòrums, seminaris i altres activitats organitzades per qualsevol de les dues organitzacions

D’altra banda, UGTSARIO i Intersindical Valenciana han denunciat la repressió a la qual està sotmesa la població sahrauí en els territoris ocupats pel Marroc, especialment l’activista Sultana Jaya que està patint agressions brutals per part de la policia i els paramilitars marroquins. Els dos sindicats demanen una intervenció immediata de la comunitat internacional que pare les agressions i solucione el conflicte que ha provocat el Regne del Marroc per l’incompliment sistemàtic de les resolucions dels organismes internacionals.