{/exp:channel:entries}

Sindicats turcs convoquen una vaga mentre el Govern intensifica la repressió

17 / 06 / 2013 | Intersindical

Les centrals sindicals nacionals turques DISK i KESK han convocat avui una vaga nacional alhora que el Govern del primer ministre Erdogan intensifica la repressió violenta de les manifestacions contra el seu règim autocràtic. Cinc persones han mort i unes 7.500 han resultat ferides com a resultat de les repetides agressions de la policia contra els manifestants, fent ús de gasos lacrimògens i propinant tremendes pallisses. El ministre de l’Interior de Turquia, Muammer Guler, ha declarat suposadament la vaga “il · legal”.

El primer ministre Erdogan només vol la confrontació, en lloc d’acceptar dialogar per resoldre les reivindicacions legítimes dels sindicats, els ecologistes i altres persones que no estan d’acord amb el seu comportament dictatorial. La via que està seguint soscava seriosament la democràcia turca i no farà sinó augmentar les divisions. Per això, des de la Intersindical Valenciana li exigim que pose fi a la violència de la policia contra persones innocents i que demostre un respecte per les sentiments profunds i genuïns de milions de turcs i turques amb relació a la prepotència i l’agressivitat que caracteritzen el comportament del Govern en aquests últims temps.

El Primer Ministre Erdogan ha culpat els mitjans de comunicació estrangers, als “terroristes” i fins i tot a les xarxes socials per l’onada de protestes que han tingut lloc a Turquia. Com a part d’una mesura que sense cap dubte va a exacerbar les tensions, Erdogan ha convocat diverses concentracions massives dels seus propis simpatitzants per denunciar els que protesten contra les seves polítiques.

Diverses organitzacions representants d’enginyers, metges i dentistes han anunciat la seva intenció d’unir-se a la vaga. Aquests últims dies la policia ha detingut al personal mèdic que atenia als manifestants. Per la seva banda, milers d’advocats interrompre la feina la setmana passada en protesta per la detenció policial de més de 60 dels seus companys.

L’historial de Turquia en matèria de drets laborals i altres drets civils no fa més que empitjorar. Allà s’han empresonat més periodistes i sindicalistes que en cap altre país en els últims anys. Les mesures del Govern estan intensificant les divisions i causant danys enormes al propi teixit de la societat i l’economia de Turquia.

Intersindical Valenciana fa una crida a la mobilització per fer patent la solidaritat i suport a la legítima lluita del poble turc.