Drets lingüístics

La FOLC rebutja la proposta de lliure elecció de llengua pactada entre PP i Vox a les Illes Balears

També expressa el rebuig a l’atac que va patir la seu de l’STEI Intersindical a Palma

10 / 11 / 2023 | STEPV

La Federació d’Organitzacions per la Llengua Catalana (FOLC) manifesta la seva oposició a la proposta de lliure elecció de llengua acordada entre el Partit Popular i VOX i la considera del tot innecessària, ja que no hi ha cap conflicte lingüístic a les aules. Les escoles de les Illes Balears són i han de ser espais de convivència i de respecte de la diversitat.

Rebutja també la intenció de la Conselleria d’Educació i Formació Professional de convertir els centres educatius en el camp de batalla contra la llengua pròpia, i denuncia que l’únic objectiu de VOX és aniquilar el català del darrer àmbit en el qual encara conserva força i presència, com són els centres educatius illencs.

La FOLC condemna l’atac que va patir la seu de l’STEI Intersindical, sindicat majoritari a l’ensenyament públic, la nit de dilluns i expressa el suport a totes aquelles entitats que treballen en el foment de la llengua catalana.

També fa una crida a tota la comunitat educativa i a la societat de les Illes Balears perquè confiï en la bona tasca dels docents i de les escoles en la difícil feina de la normalització del català i aturin els peus a un mal govern que serà còmplice de l’extrema dreta en fomentar la divisió, l’enfrontament i, en darrer terme, la desaparició de la llengua pròpia.