Informe de la Unitat per a l’Educació Multilingüe de l’IIFV sobre el decret de plurilingüisme

Informe de la Unitat per a l’Educació Multilingüe de la Universitat d’Alacant i la Universitat de València de l’Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana (IIFV) sobre l’esborrany de decret de plurilingüisme, fet públic per la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana.

27 / 10 / 2016 |

El sistema educatiu és una peça clau en tota política lingüística que es propose l’extensió de l’ús social del català, en un entorn multilingüe, obert i dinàmic. Convertir l’escola en una eina de primer ordre per al redreçament de la nostra llengua és condició necessària a fi d’ampliar l’espai social del valencià. Però això no és suficient. Cal que el treball a les aules estiga avalat pel paper progressiu del valencià com a motor d’una societat multilingüe, més culta i igualitària. És a dir, cal que el valencià dispose d’un nou marc normatiu, adequat al context actual; que tinga el suport d’institucions, agents socioeconòmics, creadors culturals i líders d’opinió; que es dote d’uns bons mitjans de comunicació social i amplie el seu pes en el comerç, els espectacles, l’esport i les activitats lúdiques. En definitiva, cal un impuls col·lectiu perquè el valencià recupere el carrer i esdevinga un nexe d’unió per a tots els valencians sense exclusió.
Continua llegint l’informe en PDF.

Publicat en - 27 / 10 / 2016