Alternatives

Intersindical dóna suport a la Marxa Bàsica

Intersindical Valenciana dóna suport la Marxa per la Renda Bàsica que s’inicia el proper dia 10 de març a Lleó per arribar a Madrid el 24 de març

05 / 03 / 2018 | Intersindical

Per la Renda Bàsica, l'ocupació digne i els drets socials

La Marea Bàsica que organitza la Marxa per la Renda Bàsica, contra l’atur i la precarietat considera necessària la mobilització i la “unitat d’acció contra la pobresa i per un canvi de model”, així com que “davant de la necessitat imperiosa de la pobresa extrema exigim la reivindicació urgent que es complesca immediatament la Carta Social Europea, per atendre la pobresa imminent de als que no arriben les prestacions i perquè no hi haja pobres per decret, ja que com s’estableix en aquest tractat cap prestació ni pensió, contributiva o no, puga estar per sota del llindar de la pobresa, establert al dia d’avui en 674 euros mensuals”. A més, reivindica una Renda Bàsica incondicional, individual i universal i afirma que “sense aquestes característiques no és Renda Bàsica, és una altra cosa”.

La Marea Bàsica treballa per unir la seua lluita amb la lluita per altres drets com: “la sanitat, l’educació, l’habitatge, els drets laborals, per no haver de caure en la precarietat social i en la pobresa laboral (treballadors que són pobres per sous infames) i, per tant, eradicar l’exclusió social. Per aconseguir de manera efectiva el repartiment de l’ocupació i un ple desenvolupament de la nostra llibertat individual”.

Finalment, des del manifest que han fet públic es fa “una crida a plataformes, col·lectius, sindicats i altres organitzacions socials per unir-nos en una lluita entre els que tenen feina i els que no ho tinguen, en un compromís mutu de mobilització social i de solidaritat. Unir la lluita de l’ocupació digne a la Renda Bàsica i la resta de drets socials per recuperar la il·lusió en la defensa dels drets de totes i de tots, per acabar amb l’exclusió i que servesca de punt de suport per a les transformacions necessàries amb les que siguem capaços de construir una societat més justa, més lliure, equitativa i més igualitària i democràtica exigint honestedat en la política i en l’economia, contra les retallades socials, contra la llei mordassa i les privatitzacions dels serveis públics.”