Migració i refugi

Salvem l’hospitalitat

16 / 01 / 2013 | Intersindical

Concentració, dia 17 de gener, a les 11:30 hores, davant de la Delegació del Govern a València

La Taula d’Entitats de Solidaritat amb els Immigrants fa una crida a la societat civil perquè es concentre el proper dijous 17 de gener, a les 11:30 hores a la Delegació del Govern de València al carrer Colom, 60, donant suport a la hospitalitat i contra qualsevol intent de criminalitzar l’ajuda humanitària.

Cal evitar que la insolidaritat aquest institucionalitzada per llei. Les més de 20 entitats que componen la Mesa denuncien que el Ministeri de Justícia de l’Estat Espanyol està en procés de reformar l’article art. 318 bis del codi penal, incloent com a delicte la prestació d’ajuda humanitària als immigrants en situació irregular.

La Campanya pel Tancament dels Centres d’Internament per a Estrangers s’adhereix a aquesta concentració amb les entitats que la conformen: Africans a València-AVSA, Antifeixistes PV, Associació Entreiguales, Associació de Veïns Natzaret, CEAR PV, CEDSALA, Col · lectiu Desalambrando, Col · lectiu Roma, Col · lectiu Sud Cacarica, Col • lectiu Sense Papers, Comunitats Cristianes Populars, Coordinadora Obrera Sindical-COS, Fòrum Alternatiu de la Immigració, Grup d’Acció Comunitària, HOAC, Jarit associació civil, Metges del Món, Psicòlegs sense Fronteres, València Acull, Semàfor Roig, Sodepau i SOS Racisme, Candombe i Intersindical Valenciana.

Es tracta del segon intent de criminalitzar la solidaritat en els últims anys. Es tracta d’imposar unes mesures legals que atempten contra els drets humans, directament contra l’article 1 que declara el deure dels éssers humans de comportar-se fraternalment uns amb altres. A més, el propi codi penal espanyol tipifica com a delicte la no prestació d’auxili.