Vaga general 14-N

14-N: Ca Revolta amb la vaga general

08 / 11 / 2012 | Intersindical

Ca Revolta dóna suport a la vaga general convocada per al 14-N i anima els treballadors i treballadores, la gent aturada, pensionistes, autònoms, persones afectades per desnonaments, per les retallades en la renda bàsica garantida, en l’assistència sanitària, a les persones dependents… i a tota la ciutadania a eixir al carrer i a participar en les mobilitzacions expressant la seua protesta i indignació.

Estem patint el major espoli de drets laborals i socials des del final de la dictadura:

- 5.778.100 personas en l’atur, segons les dades de l’INE publicades el 26 d’octubre. I una taxa d’atur juvenil que en el tercer trimestre de 2012 arriba al 52 %
- Dues reformes laborals duríssimes, aprovades pels governs del PSOE i del PP, que reforcen el poder dels empresaris i deixen a la població treballadora indefensa
- Acomiadament lliure i barat (els ERO s’han multiplicat per 5 en els últims 6 mesos), baixades de sous, tant en l’Administració com a les empreses privades, deteriorament de les condicions de treball…
- Reforma de les pensions, que retarda l’edat de jubilació fins als 67 anys i redueix les pensions futures entre 20 i un 25%.
- Retalls en educació, en sanitat, en atenció a les persones dependents, en la renda bàsica garantida, copagament de medicaments o supressió de l’assistència sanitària a immigrants i a majors de 26 anys que no hagen cotitzat a la seguretat social.

Alhora, i sota el paraigües d’una reforma constitucional que privilegia el pagament del deute sobre el finançament dels drets socials i els serveis públics, els pressupostos del PP reserven 38.000 milions d’euros a pagar els interessos d’un deute il·legítim, els bancs continuen rebent ajudes públiques per “sanejar-se” (el 8,20% del PIB l’any 2010) o el frau fiscal continua sent una pràctica habitual.
S’anuncien més i més retallades, de salaris, de pensions, de drets, dictades per les exigències dels grans lobbys financers i industrials. No és un cas aïllat, també està ocorrent a Grècia, Portugal, Irlanda… Per això, la convocatòria del 14-N tindrà unes característiques particulars, ja que coincidirà amb altres mobilitzacions a diferents països d’Europa.

La vaga general ha sigut, històricament, un dels instruments més contundents de la classe treballadora per assolir canvis en les polítiques socials i econòmiques. En l’actualitat, una vaga general ha de sumar el màxim de sectors de la població i tindre incidència en tots els àmbits possibles. Explicant-ne el significat i la importància als companys de feina, el veïnat i els xicotets comerços del nostre barri, la família i les amistats, convidant a fer una vaga de consum… No debades, la Cimera Social del País Valencià -integrada per més de 60 entitats socials, entre les quals Ca Revolta-, ha fet una crida per a convertir-la en una “vaga social i ciutadana” en què es plantegen diverses accions de protesta perquè cadascú es mobilitze “de la forma que considere, que puga i que siga més efectiva”.

Devem preservar i no retrocedir en uns drets laborals, jurídics i civils que són imprescindibles per a la convivència i la cohesió social. Una bastida socipolítica que ens ha permés construir a Europa, després de tantes lluites, uns Estats de Benestar i unes democràcies encara febles i que, de nou, són amenaçats.
Nosaltres, els afectats i afectades per aquesta crisi-estafa, som més i amb més raons. Hem de recuperar la dignitat ciutadana enfront dels que -com el PP- guanyen eleccions amb mentides i falsedats. Ca Revolta farà vaga. Us animem a sumar-vos i fer el possible perquè siga un èxit.