Vaga general 14-N

Intersindical Valenciana qualifica d’èxit rotund la vaga general

El Sindicat exigeix als governs valencià i espanyol un canvi en les seues polítiques laborals econòmiques i socials.

Capçalera de la manifestació d'avui, a València.
14 / 11 / 2012 | Intersindical

Intersindical Valenciana ha valorat positivament el seguiment de la Vaga General laboral, social i ciutadana del 14N. Aquesta ha tingut un seguiment massiu i majoritari als centres de treball xifrat en el 76%.

Cal destacar un major seguiment en el sector públic respecte la del 29M

La vaga ha tingut un seguiment molt important en la indústria (superior al 80%), centres de distribució, neteja urbana (70%), activitart portuària (100%), aeroportuària (100%), transport públic, EMT (100%), RTVV (100%), FGV (100%)... A més, ha tingut major seguiment que en passades ocasions en sanitat (59%), educació (65%), universitat (90%), generalitat valenciana (55%), justícia (56%), correus (98%)...
El seguiment ha estat total en els polígons industrials. i les grans empreses de tots els sectors on la pressió i coacció patronal és menor per la sindicalització i afiliació sindical. També cal destacar un major seguiment en el sector públic respecte la del 29M per l’aplicació dels EROs, acomiadaments i reduccions salarials.
Intersindical Valenciana posa de relleu el seguiment de la vaga en el petit comerç i en els autònoms que s’han sumat a aquesta pels efectes que les polítiques de Rajoy i Fabra estan tenint sobre aquest sector tant dur com el que estan patint les treballadores i treballadors i el conjunt de la ciutadania.
El Sindicat valora la participació social de centenars d’entitats i associacions que han organitzat piquets informatius i concentracions en desenes de poblacions valencianes.
Intersindical Valenciana exigeix que els governs de Rajoy i Fabra rectifiquen les seues polítiques socials, laborals i econòmiques per una altra que beneficie al conjunt de les treballadores i treballadors o convoque eleccions anticipades. Açò respon a la consideració que l’acció del govern és il·legítima en no estar en el seu programa electoral. El Partit Popular ha estat enganyant al conjunt de la població.
Finalment, Intersindical Valenciana espera unes manifestacions multintudinàries aquesta vesprada en les ciutats de València, Alacant, Castelló i Alcoi.