Vaga general 14-N

#14nov2012, jornada de vaga i lluita a Europa

Hi ha convocatòries de vaga a Grècia, Portugal, Itàlia i l’estat espanyol, els anomenants PIGS, junt a Malta i Xipre.

Cartell de la jornada europea de lluita de la European Trade Union Confederation.
06 / 11 / 2012 | Intersindical

El proper 14N tindrà lloc una jornada de vaga i lluita europea. A Grècia, Portugal, Itàlia i l’estat espanyol, els anomenants PIGS, junt a Malta i Xipre està convocada vaga. A més, a altres països n’hi hauran vagues parcials o mobilitzacions generals. També a França, Bèlgica, Holanda, Alemanya, Regne Unit… es faran accions de lluita i solidaritat envers les polítiques dels governs estatals i de la Unió Europea.
Aquest dia d’acció i solidaritat és el primer on, en un bon nombre de països, es fa, simultàniament, una jornada de vaga. Concretament en aquells on les polítiques d’auteritat estan afectament més durament a la població: empobrint-la i desposseint-la de drets i prestacions.

Els efectes de les polítiques d'austeritat no només afecten les treballadores d'un país

La convocatòria és una resposta del conjunt del moviment sindical europeu, tant l’agrupat en la Confederació Europea de Sindicats (CES), com del sindicalisme alternatiu i de base per fer patent l’oposició a tota Europa a una política que beneficia a l’1% de la població en detriment del 99%.
Aquesta política està portant a tota Europa a una recessió de dimensions molt importants. Una recessió que està destruint ocupació, fixa i temporal; expulsant del mercat de treball a dones, joves i migrants; reduint les pensions; deixant sense expectativa de futur a les noves generacions i acabant amb els drets laborals i les prestacions socials que tant ens havien costat d’aconseguir. Estem davant d’una agressió sense precendents al conjunt de la classe treballadora europea. Per això, el conjunt del moviment sindical europeu i de cada estat s’ha posat d’acord per donar una resposta conjunta i coordinada que obligue a la troica comunitària i als governs europeus a canviar de polítiques.
El moviment sindical ha donat una mostra de responsabilitat i de fermesa amb aquesta convocatòria. Els efectes de les polítiques d’austeritat no només afecten les treballadores d’un país sinó als de tots els països. Per exemple, el tancament de la planta de Ford a Bèlgica per traslladar la producció a Almussafes acomiadant a milers de persones no és una bona notícia per la planta d’Almussafes ni pel conjunt de la plantilla de Ford ni per la classe treballadora europea. Aquest fet és una mostra de les polítiques que estem combatint i dels efectes de la gestió de l’actual situació per part dels capitalistes i dels especuladors.
Intersindical Valenciana valora positivament la convocatòria de la jornada d’acció i solidaritat europea, així com el grau d’unitat que s’ha aconseguit en el moviment sindical. Nosaltres, que formem part de diverses xarxes sindicals europees, fa temps que venim treballant per aconseguir fer realitat aquesta convocatòria. La vaga té una dimesió laboral però també social i ciutadana en participar-hi nombrosos moviments i plataformes socials de tot arreu.
Ara, una vegada convocada, cal organitzar-la i aconseguir la màxima participació per impedir que continuem pagant una crisi que no hem generat, ni un deute que no devem. El #14nov2012 totes a la Vaga!