Drets laborals

Per la recuperació real del poder adquisitiu

El preacord entre CCOO, UGT i la CEOE ha de ser el punt de partida per negociar amb força, ja que ara mateix la proposta és insuficient de cara a recuperar el poder adquisitiu perdut

09 / 05 / 2023 | Intersindical

Des de la Intersindical Valenciana considerem necessari un major esforç en la negociació per a tornar a la classe treballadora el poder adquisitiu perdut des del començament de la crisi política i econòmica d’Ucraïna. En el cas del personal funcionari, aquesta pèrdua ja arrossegava vora el 12% acumulat des de les retallades del ministre Montoro i abans de la crisi econòmica actual, la qual cosa fa més sagnant aquesta pèrdua.

Continuem patint les conseqüències de l’increment exponencial del deute i el dèficit públic per rescatar el sistema financer, i així mateix la imposició d’una política fiscal que beneficia les rendes de capital en detriment de les rendes de treball i això afavoreix el frau fiscal empresarial. No podem oblidar que treballadores i treballadors sostenen el sistema públic. ‘Ni un pas enrere’, és la consigna que deixa ben clares quines han de ser les motivacions de la classe treballadora valenciana en aquest context de crisi i d’increment de preus. En aquest sentit, la Intersindical Valenciana és valenta i demana una pujada dels salaris que ha d’anar més enllà de l’increment de l’IPC i la inflació, de cara a recuperar al menys una part del poder adquisitiu perdut al llarg d’aquests anys. L’objectiu primordial és millorar les condicions laborals i socials de la classe treballadora, no condemnar-la a un retrocés de drets socials amb la reducció de la capacitat econòmica i independència.

Hem vist que privatitzar la provisió de drets socials essencials com la sanitat, l’educació o les cures de la dependència en forma de negocis privats i subcontractacions repercuteix en un empitjorament dels serveis públics i en una greu degradació de les condicions de treball en aquests sectors, la qual cosa afecta els sectors més desafavorits de la societat.

De la mateixa manera, pareix que es negocia una llei de Foment dels Plans de Pensions d’Empresa, amb la complicitat del poder polític i d’alguns sindicats, per apoderar-se i privatitzar la gestió de les cotitzacions socials destinades a les pensions públiques, les quals es veuen amenaçades. Davant d’aquest context social, econòmic i laboral, no podem sinó encoratjar els partits polítics a adoptar mesures valentes i fermes que asseguren l’estat de benestar per gaudir d’una pau social.

En aquesta línia d’actuació, des de la Intersindical Valenciana, animem als partits polítics a traslladar aquest preacord com a punt de partida en l’àmbit de la negociació de les condicions laborals de les administracions públiques. Necessitem que el personal funcionari recupere el poder adquisitiu perdut que lluny de recuperar muscle econòmic ha continuant patint un empobriment progressiu fins ara.