Mesa general de la Funció Pública

Acord de Legislatura: nou document de la Generalitat

Com estava previst, la DG de Funció Pública ha convocat reunió de la mesa tècnica de la Mesa General de Negociació I per al proper divendres, 15 d’abril. La reunió versarà sobre el document que ha remés, que teniu al final d’aquest article.

El departament del conseller Soler és l'únic que no ha contestat a les propostes sindicals
13 / 04 / 2016 | Intersindical

En la part positiva, cal apuntar que el nou document arreplega algunes de les esmenes sindicals. En concret, incorpora bastants esmenes d’Intersindical Valenciana, com ara:

En la part negativa, es deixa sense contestar l'apartat dedicat a la recuperació de poder adquisitiu

- Les mesures de l’acord també afectaran el personal laboral de Funció Pública, Sanitat i Ensenyament.
- Es crearà una Comissió de diàleg del Sector Públic Instrumental de la Generalitat
- Es mantindran i augmentaran, si escau, el nombre de llocs de treballs de les plantilles
- Es negociaran sectorialment mecanismes de reducció de la temporalitat, inclosos els processos de consolidació d’ocupació temporal previstos en la Disposició Transitòria Quarta del TREBEP, amb l’objectiu de reduir la taxa de temporalitat en cadascun
dels sectors a un màxim del 10% del total d’efectius (ara està entre el 30 i el 40%, segons sectors).
- La proposta de reforma de la LOGFPV inclourà, entre altres assumptes demanats per Intersindical, el redisseny del Consell Assessor de la Funció Pública Valenciana, la introducció del requisit de coneixement del valencià per a l’accés a la funció pública, l’establiment de formes d’accés a la Funció Pública basades en la formació i preparació professional, la reducció dels casos de provisió per lliure designació, la mobilitat interadministrativa, i el redisseny de la formació.
- La Generalitat crearà llocs de treball de tècnic o tècnica en Igualtat.
- Pla Pilot per a estudiar la idoneïtat dels permisos iguals i intransferibles per naixement, acolliment i adopció.
- Equiparació en tots els sectors els drets de conciliació i nous usos del temps (permisos, llicències i vacances).
- Hi haurà acords d’ordenació de l’acció sindical en les meses generals i revisió dels pactes d’acció sindical en els sectors.
- Participació del personal i de les organitzacions sindicals en els òrgans formatius de l’Administració.

En la part negativa, es deixa pendent de contestació l’apartat dedicat a la recuperació del poder adquisitiu. Aquesta qüestió és absolutament fonamental, així que esperem que la Conselleria d’Hisenda s’aclarisca i faça alguna proposta assumible, que permeta començar a invertir la tendència de pèrdua de poder adquisitiu.
La part referent a la prevenció de riscos laborals tampoc no cobreix les expectatives. Tot i que s’accepten algunes esmenes d’Intersindical sobre protocols d’actuació, com ara el de agressions contra el personal (especialment inportant en el SERVEF), en l’assumpte de la reversió dels serveis de prevenció a la conselleria de Justícia i Administració Pública i d’Educació, respectivament, no solament no s’aborda, sinó que s’endureix la redacció inicial. Demanarem explicacions i rectificacions al respecte.

D’altra banda, tota una sèrie de qüestions han quedat al marge, com ara la incorporació del personal interí a la carrera professional, la reversió de la gestió de les mútues (dependent d’Hisenda i també de Transparència), o la reversió de la gestió dels hospitals privatitzats. A aquestes qüestions també s’haurà de donar una resposta si se vol la signatura d’Intersindical.

Després de la reunió de divendres, us farem un resum dels assumptes tractats.

Ee el següent enllaç teniu el text del documenta discutir divendres:

JOSEP JOAQUIM MIRA MOMPÓ
14 / 04 / 2016 - 8:59

En els acords no es parla res de la promoció interna dels funcionaris, be lliure o conversió directa de les places com es va fer l’any 2006. No hi ha interés per aquest tema?