Sindicalisme

Després del 20D, unitat, lluita, treball i dignitat

Intersindical Valenciana fa una primera valoració dels resultats electorals del 20 de desembre

21 / 12 / 2015 | Intersindical

Intersindical Valenciana considera que els resultats electorals suposen un desautorització en tota regla a les polítiques d’austeritat i antisocials practicades pel govern espanyol, que ha vist com ha perdut una part considerable del suport de la ciutadania, tot consolidant-se la tendència iniciada en les eleccions del passat 24 de maig. És per això que, reclama un govern de progrés plural que pose en marxa polítiques a favor de les treballadores i treballadors i dels sectors més desfavorits de la societat.

El Sindicat considera necessari un programa de govern per desmuntar tot l’engranatge legal que ha sustentat les polítiques d’austeritat.  En concret, cal derogar la reforma laboral, la de les pensions, la llei Wert i la llei mordassa; apostar pels serveis públics de titularitat pública; prioritzar la lluita contra les violències de gènere; unes polítiques decidides per avançar envers la igualtat de les dones; el reconeixement del dret a decidir dels pobles; una auditoria ciutadana del deute; acabar amb la corrupció; posar en marxa iniciatives per afavorir la participació de la ciutadania en la vida política o un pla de xoc per atacar amb urgència la situació d’emergència socials que pateixen molts col·lectius socials.

Intersindical Valenciana afirma que cal continuar treballant per la unitat, l’organització i la lluita, de tots els col·lectius socials i sindicals, des de la base, per avançar en un programa de canvi real i de transformació social que tinga com objectiu abastir una societat més justa i igualitària.

En clau valenciana els resultats reafirmen el canvi electoral produït el 24 de maig i una gran davallada de vots i representació del PP per les seues polítiques antisocials i antivalencianes.

Intersindical Valenciana demana el govern valencià que desenvolupe l’Acord del Botànic; articule la reivindicació d’un finançament just pel País Valencià; assumesca més competències, especialment en matèria laboral, protecció social i una fiscalitat pròpia i pose en marxa, amb rapidesa, un pla de xoc per eixir de la situació d’emergència social que patim les valencianes i valencians.

Finalment, el Sindicat reunirà els seus òrgans de direcció en els propers dies per valorar els resultats electorals i les seues repercussions, i acordar un full de ruta per als propers mesos.