A casa nostra

El Consell de la Intersindical Valenciana aposta per més ocupació, més drets i més igualtat

El Sindicat demana el Consell un pla de xoc per atendre les necessitats de la població

24 / 10 / 2015 | Intersindical

Hui, dissabte 24 d’octubre, el Consell Confederal de la Intersindical Valenciana, màxim òrgan entre congressos, s’ha reunit per tractar sobre diversos assumptes. Entre aquests estan les línies d’acció sindical, la ratificació de l’acord de la Mesa General de la Funció Pública Valenciana i la Marxa estatal del 7 de novembre contra les violències masclistes.

Intersindical Valenciana ha acordat demanar al nou govern de la Generalitat Valenciana que aposte decididament i ràpida per unes polítiques al servei de les treballadores i treballadors i de la majoria de la població valenciana. Per fer-ho, cal deixar enrere les polítiques neoliberals i antosocials que s’han practicat als darrers anys i tindre com a objectiu la millora de les condicions de vida de les treballadores i treballadors i del conjunt de la població valenciana.

Per al Sindicat, cal l’establiment d’un Marc Valencià de Relacions Laborals i de Protecció Social que servisca per a configurar unes relacions laborals pròpies en base a la nostra realitat socioeconòmica. En eixe sentit, el Sindicat aposta per valencianitzar l’àmbit laboral amb la creació d’una Agència Valenciana de Relacions Laborals que integre les competències ara gestionades pel SERVEF i l’INVASSAT. En definitiva, una agència que contemple una gestió integral de la formació, que implemente les polítiques actives d’ocupació i assumisca noves competències en aquest àmbit que ara estan en mans de l’estat.

A més, considera que cal un nou sistema de finançament i una fiscalitat pròpia per satisfer les necessitats de les valencianes i valencians i per dissenyar i portar endavant les polítiques pròpies sense ingerències del govern espanyol.

Les línies d’actuació laboral i sindical aprovades pel Consell Confederal es concreten en:

-  Potenciació les polítiques actives d’ocupació per la generació de treball estable i de qualitat;
- la reindustrialització de l’economia valenciana, suport als sectors tradicionals;
- augment de les partides pressupostàries dedicades a R+D+i;
- lluita pel dret a un treball i salari digne i per una renda ciutadana bàsica suficient, a més de l’establiment d’una prestació per atur digna;
- recuperació de la pèrdua de poder adquisitiu, establiment de clàusules de revisió salarial i augment salarial del 2,5%;
- reducció jornada laboral;
- regularització dels horaris comercials;
- establiment d’un salari mínim de 1.200 euros mensuals;
-  implementació dels programes per acabar amb les desigualtats per raó de gènere, orientació sexual, procedència o edat;
- acabar amb la discriminació salarial horitzontal i vertical i la precarietat laboral de les dones;
- implantar els permisos per naixement o adopció iguals, intransferibles i remunerats al 100% per a tots dos progenitors;
- potenciar els serveis públics per garantir la seua universalitat, gratuïtat i qualitat, Consolidació del treball del personal interí, reversió de les privatitzacions i externalitzacions i dotació de plantilles suficients per generar llocs de treball en empreses, serveis i administracions públiques;
- potenciar la seguretat i salut en el treball per garantir un treball segur i saludable;
- reivindicar la coordinació de la formació professional reglada amb les necessitats laborals, articulant un sistema que interrelacione el món laboral i la formació;
- derogar de la reforma laboral i de la reforma de les pensions;
- potenciació del sector audiovisual valencià i la reobertura de RTVV per generar llocs de treball en un sector que pateix una greu crisi;
- derogació de la Llei de Participació i Col·laboració Institucional que suposa el finançament clientelar de CCOO, UGT i CIERVAL;
- exigir la posada en marxa de mesures per acabar amb el frau fiscal, l’economia submergida i els paradisos fiscals.

En l’apartat de les pensions, des del Sindicat es considera necessari que el nou govern, que isca del 20 de desembre, es comprometa seriosament a derogar la reforma laboral i la reforma de les pensions. Per això, des del sindicat té com un dels seus objectius prioritaris la derogació d’aquestes dues reformes i la defensa d’un model de pensions públiques per avançar envers una pensió que servesca per vivir amb dignitat.

El Consell també ha ratificat la signatura de l’Acord de la Mesa General de Negociació de la Funció Pública Valenciana sobre permisos, vacances i recuperació de la paga extraordinària. Ho ha fet per 43 vots a favor i una abstenció.

Altre dels assumptes rellevants ha estat el suport total de la Intersindical Valenciana a la Marxa estatal del 7 de novembre contra els violències masclites com una fita important pel conjunt de la societat per eradicar amb aquesta xacra i a participar-hi.