Reforma laboral

El sindicat critica la campanya per a desacreditar el moviment sindical

Amb la reforma laboral, la responsabilitat sobre creació i destrucció d’ocupació queda en mans dels empresaris i de les administracions, no dels sindicats.

10 / 03 / 2012 | Intersindical

Intersindical Valenciana considera que les mesures que la Generalitat Valenciana ha anunciat que posarà en marxa els propers dies quant a les subvencions a les organitzacions sindicals responen a una política planificada per desprestigiar i anul·lar el moviment sindical. A més, algunes d’aquestes mesures són clarament contràries a la Constitució espanyola i als tractats internacionals, que atorguen als sindicats la defensa i promoció dels interessos econòmics i socials de les treballadores i treballadors, no d’altres, com pretén el govern de la Generalitat valenciana.

Als sindicats no els correspon la coresponsabilitat amb les administracions públiques i les empreses en la creació d’ocupació. Tampoc no tenen mecanismes ni competències per a fer-ho. És la Generalitat mateixa, junt amb les Corts i les organitzacions empresarials, les que tenen aquesta funció. Per tant, la nova normativa sobre participació i col·laboració institucional que pretén posar en marxa el govern valencià és una mostra més de la falta de govern i de rumb polític que patim les valencianes i valencians. Un govern sense rumb, sense direcció, que governa a força d’impulsos i ocurrències, com aquestes, però que no posa damunt la taula un pla de xoc per fer front a la crisi general, la crisi política valenciana ni la corrupció que patim des de fa 16 anys.
Intersindical Valenciana considera inapropiat vincular les subvencions als sindicats amb la creació d’ocupació quan no tenim competències per a fer-ho. A més, després de la reforma laboral aprovada pel govern de Rajoy, la negociació col·lectiva ha quedat tocada de mort, per la qual cosa tota la responsabilitat sobre creació i destrucció d’ocupació queda en mans dels empresaris i les administracions no dels sindicats.
A més, les subvencions que rep la Intersindical Valenciana són a partir dels resultats de les eleccions sindicals. Una quantitat per delegada i delegat electe que porporciona la Conselleria d’Ocupació i el Ministeri de Treball. Totes les subvencions que rebem estan publicades en el DOCV o en el BOE i responen a convocatòries públiques basades en la proporcionalitat dels resultats electorals. A més, també rebem diners d’alguns projectes de formació que són controlats per l’Administració mateixa, que els aprova. En cap cas, rebem diners per assistència a comissions de treball, meses sectorials, meses de negociació o meses generals o per cap “mecadeo” com insinua el vicepresident, José Ciscar. Tot això és fals, si més no en el cas del nostre sindicat. El nostre sindicat es finança amb les quotes de la seua afiliació.
Ara bé, si el criteri per a donar subvencions des de les administracions públiques és l’eficiència i la creació d’ocupació, caldria que alguns partits polítics, com ara el Partit Popular, tornara una part important dels diners que ha rebut dels pressupostos generals ja que al País Valencià no ha fet la faena com cal: tenim més de mig milió de persones aturades i més de 600.000 desocupades, segons l’EPA. És una immoralitat dir al moviment sindical que ha de generar ocupació o participar en la inserció laboral de les treballadores i treballadors quan qui té la responsabilitat de fer-ho, el govern de la Generalitat valenciana, no ho ha fet ni ho està fent. La pregunta és: pensa tornar el PP els diners públics que ha obtingut pels resultats electorals ja que ha incomplit el seu programa o ha portat a aquesta penosa situació econòmica el país? Una altra pregunta és: deixaran de percebre els seus salaris els alts càrrecs del govern i les diputades i diputats del PP per raó de no haver generat ocupació i de portar a la ruïna aquest país? Ho faran? Tots sabem la resposta. Continuaran desviant l’atenció, des del govern i des dels seus portaveus, alguns d’ells amb sucoses subvencions públiques, cap a altres agents socials, com ara els sindicats. Tot un exercici d’immoralitat dels nostres governants i de determinats mitjans de comunicació que reben nombroses subvencions sense les quals no podrien continuar el seu negoci editorial.
Finalment, si els actuals responsables del govern, com el conseller d’Hisenda i Administracions Públiques, José Manuel Vela, no saben com traure el país de la situació a què l’han portat per la crisi que han generat, pel balafiament dels recursos públics… la millor cosa que podrien fer és que dimitiren i deixaren pas a persones millor preparades i amb altres propostes econòmiques que servisquen realment per a generar riquesa i ocupació.