Sindicalisme

Ha mort Igor Urritikoetxea, company i amic de LAB

Igor Urritikoetxea Bilbao, secretari de relacions internacionals del sindicat LAB, va morir dijous passat al Brasil. Urrutikoetxea ha mort a conseqüència d’un accident sofert fa un mes a Rio de Janeiro. Va acudir a aquesta ciutat per participar en el Congrés de la Federació Sindical Mundial (FSM) del metall (UIS - MM).

02 / 12 / 2013 | Intersindical

Durant els darrers anys ha detentat la secretaria general del Unió Internacional Sindical del Metall i la Mineria, de la qual Igor Urritikoetxea era el seu màxim responsable. En l’últim congrés organitzat al Brasil es va realitzar el canvi de càrrecs.

Era responsable de l'àrea internacional des de 2008 membre de l'executiu de LAB

Igor Urrutikoetxea va néixer a Lezama, fa 38 anys. Era responsable de l’àrea internacional des de 2008, membre de l’executiu de LAB i membre del consell mundial de la Federació Sindical Mundial. Va donar els seus primers passos en l’àrea jurídica del sindicat, després va passar a ser responsable de la comarca d’Hego Uribe. També va ser responsable del metall de LAB durant quatre anys, abans d’accedir a la secretaria de l’àrea internacional.

Durant tot un mes ha lluitat contra les conseqüències que li va implicar l’accident sofert, però malauradament no ha pogut superar-les. Des de la Intersindical Valenciana lamentem aquesta pèrdua i traslladem a LAB i a la seua família el nostre condol i suport.

Comunicat de condol

Des de la Intersindical Valenciana volem traslladar-vos tot el nostre suport i solidaritat en aquest moment tan dur que esteu travessant. El company Igor era molt estimat en la nostra organització, era una persona amb la que teniem una relació molt estreta amb la qual compartiem moments de lluita i d’oci. La pèrdua d’Igor és un molt dolorosa.

Igor era una persona compromesa amb l’emancipació de la classe treballadora i amb la lluita d’Euskal Herria per l’alliberament nacional. També una persona solidària i lliutadora amb tots els pobles oprimits. El seu treball i el seu compromís sempre quedarà en la nostra memòria.

Companys i companyes, us demanem que transmeteu a les dones i homes de LAB i la seva família el nostre condol.