Sindicalisme

Intersindical concreta les seues propostes sobre la situació de Ford

El Sindicat, el segon en representació en Ford, proposa mesures que garanteixen el manteniment de la plantilla i de les condicions laborals

25 / 07 / 2016 | Intersindical

Hui, 25 de juliol, ha tingut lloc una nova reunió de la Comissió Consultiva de Ford per tractar sobre la situació de l’empresa. En aquest reunió el Sindicat de Treballadores i Treballadors del Metall – Intersindical Valenciana (STM) ha presentat una proposta que es concreta en:

- Reduir la producció en 41 cotxes per torn, reduint la velocitat de les línies, per baixar així la càrrega de treball i millorar encara més la qualitat de la producció, evitant acumulacions de reparació.

- Dos dies de formació “productiva”, xerrades de seguretat, tasques de condicionament de línies, i / o aturada tècnica.

D’aquesta manera, segons l’STM es reduiria la producció en aquests 12.900 cotxes que pretén l’empresa, es mantindrien la totalitat dels llocs de treball i no es veurien afectades les condicions laborals de la plantilla per les errades en la previsió per part de la direcció de l’empresa.

Per altra part, des del Sindicat s’ha posat en evidència el tracte discriminatori que pateix la plantilla respecte de la direcció de l’empresa pel que fa als augments salarials anuals o als plans de pensions que són molt superiors.  Un motiu més per defensar que no siga la plantilla la que torne a pagar una deficient gestió per part de l’empresa.

STM – Intersindical Valenciana continuarà defensant propostes viables, com les que ha presentat hui, sense que es reduesquen ni els llocs de treball ni s’empitjoren les condicions laborals.

Finalment, fa una crida a la sensibilitat i responsabilitat de l’empresa,  que ha obtingut beneficis notables durant els anys 2014 i 2015, per modificar la seua actuació i actitud envers la plantilla.