Sindicalisme

Intersindical considera l’aprovació del reglament participació com un atac a la llibertat sindical

El Sindicat exigeix un pla de xoc en matèria laboral i de prestacions socials per encarar la situació d’emergència social

22 / 10 / 2015 | Intersindical

Intersindical Valenciana considera un atac a la llibertat sindical l’aprovació del Decret del Consell pel qual s’aprova el Reglament de la Llei 7/2015 de Participació i Col·laboració Institucional de les Organitzacions sindicals i empresarials representatives de la Comunitat Valenciana. El Sindicat impugnarà el decret i el reglament.

Segons les informacions de les que disposa la Intersindical Valenciana, demà, divendres 23 d’octubre, el Consell aprovarà aquest Decret que ha estat negociat per les parts afectades sense cap publicitat ni informació a la societat. És a dir, sense la transparència que és una de les senyes d’identitat del nou govern valencià.
Intersindical Valenciana ha dit, des del primer moment, que aquesta Llei i el Reglament només pretenien subvencionar a uns “agents socials” que passen per moments econòmics complicats. No estem parlant d’una veritable Llei de Participació sinó del finançament de CCOO, CIERVAL i UGT. El Decret que aprovarà el Consell n’és una prova evident del que estem dient.

En els articles 11 i 12 que parlen de les compensacions econòmiques i dels costos associats a la participació n’hi ha algunes qüestions que resulten sorprenents, quan no cridaneres, com: el pagament d’indemnitzacions de les persones de les organitzacions sindical i empresarials que pertanyen als òrgans de direcció que participen en activitats internes de coordinació relaciones amb la participació; els costos salarials i de seguretat social del personal de les organitzacions; les despeses de subministraments energètics i aigua, material d’oficina i papereria, segurs, arrendaments, harmonització de locals o equips; indemnitzacions a la que es tinga dret segons els convenis o acords col·lectius vigents del personal propi que tinguen relació amb l’exercici de les actuacions de la participació institucional (sic); honoraris, costos de les auditories dels comptes auditats, despeses de manutenció i desplaçaments de persones expertes, ponents o professionals que intervinguen en les activitats de participació…

A més, el Consell i els “agents socials” recuperen la vella política ja fracassada que s’ha estat practicant durant més de vint anys i que només ha servit per situar-nos en un dels pitjors escenaris laborals, socials i econòmics. Per tant, des de la Intersindical Valenciana es qüestiona tornar a les velles formes sindicals i polítiques que han donat un resultat dolent.

Tots els acords que n’hi ha hagut entre la CIERVAL i els “agents socials” han suposat retrocessos per les treballadores i treballadors i beneficis per les organitzacions signats ja que a canvi de la signatura aconsegueixen línies de finançament com ara els 5,2 milions d’euros. La lectura del Decret és una evidència de les nostres afirmacions.

La situació d’emergència social que travessa el País Valencià reclama un PLA DE XOC per atendre les necessitats de les treballadores i treballadors, de les persones aturades, de les persones precàries i no dilatar en sis mesos la negociació d’un acord sobre recuperació econòmica, social i polítiques públiques. Això, és només que fum i no el que espera molta gent que viu en unes condicions molt precàries.

Per tot açò, des de la Intersindical Valenciana es considera que cal superar les velles polítiques fracassades i apostar per fórmules que servesquen per recuperar les persones.