Reforma laboral

Intersindical, contrària a l’acord sobre moderació salarial

L’acord replica l’acord estatal en l’àmbit valencià.

09 / 02 / 2012 | Intersindical

L’acord signat per la patronal valenciana CIERVAL i els sindicats CCOO-PV i UGT-PV sobre moderació salarial és una rèplica del II Acord per l’Ocupació i la Negociació Col·lectiva per a 2012, 2013 i 2014 que van signar, fa uns pocs dies, la CEOE, CEPIME, CCOO i UGT a escala estatal.

Els acords suposen un retrocés històric en les condicions laborals

Per a Intersindical Valenciana, els continguts dels dos acords suposen un retrocés històric en les condicions laborals de les treballadores i treballadors, que serà la base dels convenis col·lectius que se signen en aquest període de temps.

La valoració negativa de la Intersindical Valenciana pel que fa als dos acords, el signat a València, i el signat a Madrid, es basa en el fet que: atempta contra la negociació col·lectiva; es possibilita la inaplicació de les condicions de treball pactades en els convenis col·lectius sectorials; s’accepta la moderació salarial permanent i la flexibilitat laboral en les empreses.
Finalment, Intersindical Valenciana considera que aquests acords suposen un pas arrere en les relacions laborals com mai s’havia donat fins ara, motiu pel qual rebutja l’acord signat ja que considera una renúncia i una nova agressió contra les treballadores i treballadors.