Sindicalisme

Intersindical exigeix un repartiment de les subvencions sindicals segons la representativitat

El Sindicat discrepa de les declaracions de la Vicepresidenta.

29 / 09 / 2015 | Intersindical

Intersindical Valenciana no comparteix les declaracions fetes per la vicepresidenta Mónica Oltra al Fòrum Nova Economia sobre la Llei de Participació. La vicepresidenta ha dit que no va a derogar la llei i que si aquesta vulnerés la llibertat sindical estaria recorreguda als tribunals.

El Sindicat considera que la Llei de Participació sí que vulnera la llibertat sindical al garantir un finançament extraordinari en exclusiva per a dos sindicats i la patronal valenciana. Un finançament de 5,2 milions d’euros que serviran per a la “col·laboració i participació institucional”. És, segons Intersindical Valenciana, apuntalar el bisindicalisme i afavorir els interessos de dos sindicats que travessen problemes financers. Una llei injusta que un govern com l’actual hauria derogar per garantir la concurrència i la transparència.

D’altra banda, Intersindical Valenciana ja hagués recorregut la llei en cas de poder fer-ho. Ara bé, el Sindicat es reserva les accions legals per actuar contra el seu desenvolupament.

En tot cas, des de la Intersindical Valenciana neguem voler entrar en el repartiment dels 5,2 milions que reben en exclusiva la patronal Cierval, CC OO i UGT per la seva participació en consells d’administració i patronats de societats i entitats públiques ja que considerem que no és procedent l’assignació d’aquests recursos econòmics amb aquesta finalitat. Pel que fa al cost d’aquestes activitats de participació institucional, Intersindical Valenciana insisteix que cada formació s’ho pague amb els ingressos dels seus afiliats i no amb «ajudes extraordinàries». Aquest tipus de situacions «fan perdurar el bisindicalisme» i genera una dependència de l’Administració que l’organització rebutja frontalment.

Per al Sindicat, aquests fons són «una manera encoberta de finançar als sindicats i a la patronal més enllà dels resultats electorals» obtinguts en les eleccions sindicals. Els fons públics que es destinen a aquesta partida haurien d’anar a les polítiques socials i a «un fons d’atenció a les persones refugiades que arriben al nostre país».

Intersindical Valenciana reivindica una política de subvencions en funció de la representativitat obtinguda en les eleccions sindicals que se celebren. Un sistema objectiu i transparent que evita “clientelismes i dependències” dels sindicats davant el poder polític i econòmic.