Generalitat

Intersindical no signa l’acord en matèria de salut laboral amb la Generalitat

El Sindicat el considerà dolent, a més d’impertinent, després d’anys de govern irresponsable, i davant la immediatesa del canvi polític en la Generalitat. És l’únic sindicat que no l’ha firmat i que ha defensat la gestió pública de la salut laboral.

03 / 06 / 2015 | Intersindical

Intersindical Valenciana ha defensat avui a la reunió de la Comissió Paritària de Seguretat i Salut en el Treball (COPASESA) la recuperació total de la gestió de la salut laboral de les empleades i empleats públics que el PP va lliurar als interessos privats de les MÚTUES.

En l’última reunió, celebrada hui dimecres 3 de juny, del màxim òrgan que vetlla per la salut laboral dels empleats i empleades públiques, Intersindical Valenciana ha demanat respecte al nou temps polític que comença, considerant fora de lloc la pretensió del Secretari autonòmic, García Ribot, de signar un acord de reglament de funcionament d’una comissió tècnica, en un moment polític de canvi en el qual, amb tota probabilitat, es produirà la recuperació de la gestió pública de les polítiques de salut laboral del personal de la Generalitat.

Intersindical Valenciana ha mostrat la seva crítica davant la complaença en la gestió del govern valencià, assenyalant que precisament per gestionar malament hui estan fora del govern. Intersindical s’ha negat a donar l’aparença que el govern valencià acaba el seu mandat amb acords que no tenen cap efecte pràctic, perquè els presents a la reunió ja són passat. Llevat d’Intersindical Valenciana, les altres organitzacions sindicals que formen part de la COPASESA (UGT, CCOO, CSIF i FESES) han signat l’acord donant-li una parença democràtica a un acte de promoció personal del Secretari Autonòmic i de propaganda de l’actual govern valencià.

En la mateixa sessió el secretari autonòmic i president de la COPASESA ha presentat una proposta de clarificació sobre la gestió del crèdit horari dels delegats de salut laboral que permet l’acumulació i gestió d’aquest crèdit horari als sindicats. Intersindical Valenciana no pot signar aquesta proposta ni per la situació de manca d’aplicació de les normes en matèria de salut i seguretat labioral, ni sense un estudi dels serveis jurídics en què es verifique l’abast de la mateixa. En unir els dos acords i signar-los, queda la impressió que l’administració del PP pretén fer veure que els sindicats acaben la legislatura “intercanviant cromos” amb el Govern.

La salut laboral dels empleats públics i la salut democràtica de les nostres institucions mereixen reconeixement i respecte i no la infàmia d’intentar arreglar en un dia el que han destruït en aquests anys. Per això, Intersindical Valenciana no signa per ser un mal acord, per la política contrària a la prevenció de riscos laborals del PP i per negar-se a obtindre prebendes a canvi de signar un acord amb un govern il·legitimat per les valencianes i valencians.