FGV

Intersindical participa en un acte de la PNRHN per reivindicar uns transports públics de qualitat

Ha consistit en un recorregut per les diferents estacions del metro per l’Horta nord.

Un moment de l'acció d'aquest matí a l'estació de Massamagrell
18 / 05 / 2013 | Intersindical

Convocades per la Plataforma “No Retallades Horta Nord” (PNRHN), més de 300 persones (entre les que han seguit tot l’itinerari i les que s’han concentrat en les diverses estacions de FGV de la comarca) han participat en un acte reivindicatiu per uns transports públics de qualitat a la comarca de l’Horta Nord.

La PNRHN exigeix, entre les seues reivindicacions, la reincorporació del personal a les estacions

L’acció consistia en un viatge des de Rafelbunyol a Almàssera (línia 3 del metro), amb parada en cada una de les estacions, per informar els usuaris de les retallades a FGV i de la mala gestió que està patint l’empresa pública de transports. En cada parada del trajecte, s’ha repartit octavetes i s’ha llegit un manifest amb les reivindicacions. Amb la participació de diversos col·lectius (com ara l’Associació de veïns d’Albalat dels Sorells i la de Museros), partits polítics i sindicats, l’acte ha finalitzat amb una manifestació a Almàssera des de l’estació a l’Ajuntament.

La PNRHN exigeix, entre les seues reivindicacions, la reincorporació del personal treballador a les estacions de la comarca; la reposició dels trens suprimits en horaris que afecten les persones treballadores i estudiants; la seguretat en la circulació i la qualitat del servei que requereix un transport d’aquestes característiques; i l’augment de la franja horària (de 5 h a 0,00 h) amb una freqüència de pas de 10 minuts en dies laborables i de 15 minuts en festius. Aquesta ha estat la primera de les accions d’aquesta campanya de mobilitzacions en el transport que s’està portant a terme des de la PNRHN i que ve a sumar-se a totes aquelles que ja estan en marxa en els àmbits d’educació i de sanitat.