Partits polítics

Intersindical, per un canvi real

Intersindical Valenciana considera necessari un canvi de polítiques socials, laborals i econòmiques per posar fi a les polítiques antisocials i antivalencianes que practica el govern espanyol.

30 / 05 / 2018 | Intersindical

A més, el sindicat aposta per un canvi de govern per higiene democràtica i social, així com per regenerar les institucions, que han perdut credibilitat pels nombrosos casos de corrupció i per l’ús partidista que se’n fa.

Intersindical Valenciana entén que cal aplicar un pla de xoc urgent per fer front a l’atur, a la precarietat, a l’exclusió i a les desigualtats socials que impregnen el mercat laboral i la societat per efecte de les polítiques antisocials, les retallades i la pèrdua de drets. És per això que s’aposta per un canvi dels actors polítics, però també de les polítiques que s’han de desenvolupar en el futur per afavorir un canvi real que beneficie les treballadores i treballadors, els sectors socials més desfavorits i la majoria de la societat, que no pot suportar per més temps les actuals condicions laborals i de vida.

Per a Intersindical Valenciana calen mesures com: la derogació de la Reforma Laboral, la Llei Mordassa i la Reforma de les Pensions de 2011 i 2013; la millora de la qualitat del treball i dels salaris; la fi de la bretxa salarial i de totes les discriminacions en el mercat laboral per raó de gènere, orientació sexual, edat o procedència; l’augment de l’SMI; l’establiment de la renda bàsica universal; l’increment dels serveis públics de titularitat pública; la reforma fiscal progressiva i la finalització del frau fiscal; la desaparició de l’economia submergida i de les situacions contractuals irregulars, que proliferen tant en els darrers temps, i l’establiment d’un sistema de finançament valencià que elimine les discriminacions que patim les valencianes i valencians.

Finalment, el Sindicat considera que per facilitar aquests canvis i aquestes polítiques, és necessari i urgent el canvi de govern, però també l’organització i la mobilització de les treballadores i treballadors i dels sectors socials més desfavorits. Només així obliguem el govern a escoltar-nos i a prendre les mesures que calguen per assolir un estat de benestar per a totes i tots. Perquè sense mobilització social i laboral no serà possible un canvi real ni avançar cap a una societat més justa i igualitària.