A casa nostra

Intersindical Valenciana ajorna el seu VI Congrés per la situació de la pandèmia

29 / 11 / 2020 | Intersindical

El Consell Confederal de la Intersindical Valenciana, màxim òrgan entre congressos, ha decidit ajornar el seu VI Congrés per la situació sanitària. Aquest estava previst per als dies 19, 20 i 21 de febrer de 2021. La decisió està justificada en haver afectat la pandèmia al procés de debat precongressual i congressual que impideix un veritable procés participatiu de totes les persones afiliades.

Intersindical Valenciana és una confederació sindical que està formada per 11 sindicats

- STEPV (ensenyament)
- STAS (administracions i serveis públics)
- Intersindical Salut (sanitat)
- STM (metall)
- STICS (Indústria, comerç i serveis)
- Sindicat Ferroviari (transport ferroviari i empreses auxiliars)
- CAT-PV (Col·lectiu Autònom de Treballadores i Treballadors del País Valencià) (administració de l’estat)
- Sindicat de Treballadors per la Unitat de Classe – TUC (transport urbà València ciutat)
- Organització Sindical Unitària de Treballadores i Treballadors – OSUT (àmbit privat de les comarques de Castelló).
- Intersindical Jove
- Sindicat de Persones Pensionistes i Jubilades

Intersindical Valenciana, a data 31 de desembre de 2019, tenia 624 delegades i delegats sindicals i 20.756 persones afiliades. Aquestes dades s’han vist augmentades per la integració d’un nombrós col·lectiu de persones de les comarques de la Foia de Bunyol, Plana Requena – Utiel i Vall d’Aiora i per una constant afiliació de persones de tots els sectors laborals en les diferents comarques valencianes.

El Consell Confederal també ha aprovat el document de línies d’Acció Sindical que analitza la situació actual generada per la situació sindèmica. Un document que aposta per superar el concepte de “reconstrucció”, que suposa tornar a una situació prèvia a la crisi motivada per la COVID-19, per avançar envers una veritable transformació de les relacions laborals al món del treball i per millorar la vida de les valencianes i valencians. És a dir, cal un nou model de relacions laborals i socials fonamentat en els principis d’igualtat, no-discriminació, solidaritat i justícia social.

El Consell Confederal considera que cal redefinir l’actual contracte social, desenvolupant huit eixos bàsics de transformació que abasten una gran part dels àmbits de reivindicació de la classe treballadora i de la societat:

- Configurar un nou model de relacions laborals;
- Assumir la perspectiva de gènere de manera sistemàtica i transversal;
- Dissenyar un nou sistema de protecció i apoderament social;
- Potenciar els serveis públics;
- Construir un nou model productiu;
- Reformar el sistema fiscal i financer;
- Avançar cap a la sostenibilitat i la defensa del medi ambient i
- Redefinir el concepte d’Estat

Per concretar aquests eixos, el Sindicat proposa algunes mesures com ara: combatre la precarietat laboral i exigir la derogació de les reformes laborals de 2011 i 2013; defensar les pensions públiques que passa per la derogació de les reformes de 2011 i 2013; incidir en la potenciació dels serveis públics consolidant les inversions realitzades en l’època de pandèmia; lluitar contra la temporalitat laboral a les administracions públiques o fomentar l’ús social de valencià i la seua protecció mitjançant una llei d’Igualtat Lingüística.

El Consell Confederal també ha acordat les línies sindicals de l’Àrea de Salut Laboral i Medi Ambient que aposten per la potenciació de la lluita sindical i la mobilització continuada i massiva en defensa de la salut de la classe treballadora en aquests temps de sindèmia i de precarietat laboral.

Un dels aspectes més rellevants és aconseguir la salut i seguretat en el treball eliminant la sinistralitat, suprimint els riscos i la precarietat. Per fer-ho, Intersindical Valenciana considera imprescindible el treball de les delegades i delegats de prevenció i la participació activa de les treballadores i treballadors en tots els centres de treball.

Finalment, el Consell Confederal ha acordat una resolució de suport a la vaga del sector educatiu, convocada per l’STEPV el 10 de desembre, per dir no a les oposicions docents en plena pandèmia, reclamar l’obertura de les borses de treball i la consolidació del professorat interí.