A casa nostra

Intersindical Valenciana celebra el seu IV Congrés l’1 i 2 de desembre

Tindrà lloc a la ciutat de Cullera (Ribera Baixa), a l’Hotel Holiday.

Cartell del IV Congrés d'Intersindical Valenciana
28 / 11 / 2012 | Intersindical

L’acte inaugural serà dissabte 1, a les 11 hores, i participaran 112 delegades i delegats del conjunt de sindicats que la integren en representació dels 15.000 afiliades i afiliats.

Potenciar les assemblees decisòries als centres de treball, recuperant el sindicalisme assembleari

El Congrés té com a lema: “juntes millor”. Un lema que vol posar de relleu que totes les persones juntes podem transformar la societat davant de les polítiques neoliberals que imposa la troica, el govern espanyol i el govern valencià. Juntes millor, com el passat 14N, farem front a la destrucció de drets, el retall de prestacions, l’augment de la desocupació, les reformes laborals, l’atac al poble i la recentralització de l’estat.
El Congrés coincideix amb el 10é aniversari de la constitució de la Intersindical Valenciana. L’11 de maig de 2002, a la ciutat de València, va tindre lloc el congrés de constitució. Ara, 10 anys més tard, són 10 els sindicats que en formen part:

• Sindicat de Treballadores i Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià – Intersindical Valenciana (STEPV),
  • Intersindical Salut,
  • Sindicat de Treballadores i Treballadors de les Administracions i Serveis Públics – Intersindical Valenciana (STAS),
  • Sindicat de Treballadores i Treballadors de la Indústria, Comerç i Serveis – Intersindical Valenciana (STICS),
  • Sindicat de Treballadores i Treballadors del Metall – Intersindical Valenciana (STM),
  • Sindicat Ferroviari del País Valencià – Intersindical Valenciana (SF),
  • Col·lectiu Autònom de Treballadors (CAT),
  • Interins de la Generalitat Valenciana (IGEVA),
  • Organització Sindical Unitària de Treballadors (OSUT),
  • Sindicat de Treballadors per la Unitat de Classe (TUC)

En aquest congrés es debatran les ponències de Política Sindical, Organització, Estatuts i determinació d’àmbits i la Carta Financera.
La ponència de Política Sindical titulada: “Més igualtat, més llibertat, més solidaritat: més democràcia” presenta una sèrie de propostes de treball que tenen com a element central unes alternatives laborals i socials totalment contràries a les aplicades pels governs de Fabra i Rajoy. Per a Intersindical Valenciana són possibles i necessàries altres polítiques basades en les necessitats de la classe treballadores i del conjunt de la societat que representa el 99% de la població front aquelles que primen els interessos de l’1%.
A més, des dels sindicats es considera que per fer realitat aquestes polítiques cal una regeneració democràtica que modifique l’actual sistema polític per un altre on totes les persones i les treballadores i treballadors puguen decidir sobre el model d’estat, les polítiques socials, laborals i econòmiques a aplicar i on es respecte la llengua, cultura i el dret a decidir dels pobles.
En aquesta ponència també es proposa una política d’aliances àmplia, amb totes aquells sindicats, moviments socials i entitats que tinguen una voluntat real d’oposar-se a les polítiques antisocials i de transformar la societat.
La ponència d’Organització fa una aposta per adaptar el treball sindical als nous temps. En eixe sentit es considera fonamental: sindicalitzar les empreses i les administracions públiques; potenciar les assemblees decisòries als centres de treball, recuperant el sindicalisme assembleari i participatiu; superar les polítiques de concertació social i avançar en l’establiment d’un marc valencià de relacions laborals i protecció social.
Hi ha també tota una sèrie de propostes per adaptar les estructures sindicals a la realitat comarcal i local del país, i potenciar la participació de les persones afiliades en la presa de decisions.
En el IV Congrés també es triarà el nou Secretariat Confederal de la Intersindical Valenciana, la Comissió de Control Financer i la Comissió de Garanties. Per altra part, estan convidats a participar en el Congrés diversos sindicats, entitats, partits polítiques i plataformes socials que intervindran a l’acte inaugural i de cloenda.
Més informació en la pàgina del IV Congrés.