A casa nostra

Intersindical Valenciana convoca el seu Consell Confederal per al proper dissabte 28 de novembre

23 / 11 / 2020 | Intersindical

Intersindical Valenciana celebrarà el seu Consell Confederal, màxim òrgan entre congressos, de manera telemàtica, per tractar sobre l’ajornament del VI Congrés d’Intersindical Valenciana i les línies d’Acció sindical i de Salut laboral i Medi Ambient, així com els balanços i pressupostos econòmics. En el Consell Confederal participen 100 persones en representació de les 20.756 persones afiliades, 5 persones de la Intersindical Jove, 5 persones del Sindicat de Persones Jubilades i Pensionistes i el membres del Secretariat Confederal. Prèvimanent al Consell Confederal es faran assemblees comarcals i sectorials per debatre les propostes presentades pels òrgans sindicals.

Intersindical Valenciana havia convocat el seu VI Congrés per als dies 19, 20 i 21 de febrer de 2021. El procés de debat precongressual ha estat afectat per la pandèmia per la qual cosa hi ha una proposta d’ajornar-lo sine die fins que es puga celebrar garantint un veritable procés participatiu de totes les persones afiliades.

El document de debat de les línees d’Acció Sindical es centra en la tesi que la “reconstrucció” no passa per tornar a la casella d’eixida. No passa per reinstaurar la situació prèvia a la crisi per la COVID-19. La reconstrucció, necessàriament, s’ha de concebre com un vertader procés de transformació social en què, superant els dogmes del pensament neoliberal dominant, aprofundisca en un nou model de relacions socials fonamentat en els principis d’igualtat, no-discriminació, solidaritat i justícia social. És a dir, redefinir l’actual contracte social, desenvolupant huit eixos bàsics de transformació que abasten una gran part dels àmbits de reivindicació de la classe treballadora i de la societat del segle: configurar un nou model de relacions laborals; assumir la perspectiva de gènere de manera sistemàtica i transversal; dissenyar un nou sistema de protecció i apoderament social; potenciar els serveis públics; construir un nou model productiu; reformar el sistema fiscal i financer; avançar cap a la sostenibilitat i la defensa del medi ambient i redefinir el concepte d’Estat

No obstant i això, Intersindical Valenciana considera que els esdeveniments obliguen a prioritzar o fer especial èmfasi en determinades qüestions, com és el cas de les pensions i de la precarietat del mercat laboral, seguint amb les campanyes per la derogació de les reformes de les pensions de 2011 i 2013 i de les reformes laborals de 2010 i 2012; incidir en la potenciació dels serveis públics consolidant les inversions realitzades en l’època de pandèmia i, lluitar contra la temporalitat laboral a les administracions públiques i, per últim, fomentar l’ús social de valencià i la seua protecció mitjançant una llei d’Igualtat LingÜística i el desenvolupament de la capacitació lingüística del personal de la Generalitat Valenciana prevista a la nova Llei de Funció Pública.

Per que fa a les línies sindicals de l’Àrea de Salut Laboral i Medi Ambient es proposa la potenciació de la lluita sindical i la mobilització continuada i massiva en defensa de la salut de la classe treballadora en aquests temps de sindèmia i de precarietat laboral. Per al sindicat cal avançar dedicidament per aconseguir la salut i seguretat en el treball eliminant la sinistralitat, suprimint els riscos i la precarietat. Per fer-ho, es considera imprescindible el treball de les delegades i delegats de prevenció i la participació activa de les treballadores i treballadors en tots els centres de treball.

Finalment, el Consell Confederal també servirà per fer balanç de la consolidació i creixement de la Intersindical Valenciana al llarg dels darrers temps i per donar un impuls a aquest creixement als propers mesos.