Drets laborals

Intersindical Valenciana dona suport a les mobilitzacions del personal educador d’Educació Infantil

El Sindicat s’adhereix a la vaga convocada el 15 de novembre al sector privat del primer cicle d’educació infantil

14 / 11 / 2023 | Intersindical

Fa molt de temps que des d’Intersindical Valenciana reclamem i lluitem per la dignificació del primer cicle d’educació infantil. Aquesta etapa, especialment el primer cicle de 0-3, és la més important per al desenvolupament posterior de les xiquetes i els xiquets. Cal tindre en compte que el personal que hi treballa té funcions educatives i afectives,  fonamentals per aquest alumnat tan vulnerable.

La major part del col·lectiu d’educadores i educadors està format per dones (al voltant del 98%). Compten amb titulacions superiors, però, incomprensiblement, només cobren el salari mínim interprofessional. La seua tasca diària és fonamental. Val a dir que a les escoles infantils són les figures de referència (i d’afecte) que acompanyen l’alumnat en la seua primera relació amb l’escola.

Cal denunciar també que les escoles infantils estan regulades per una normativa de mínims obsoleta, que cal revisar i millorar amb urgència. Les plantilles són del tot insuficients i les ràtios, elevadíssimes. Caldria aproximar-se a les que proposa la Xarxa Europea d’Atenció a la Infància de la Comissió Europea.

Per tot això, des d’Intersindical Valenciana donem suport a les mobilitzacions i ens adherim a la vaga convocada al sector privat del primer cicle d’educació infantil per al proper dia 15 de novembre i us animem a participar-hi i secundar-les.

Ja hi ha prou!!

Per un conveni digne!!

La responsabilitat és gran i les condicions roïns!!