1r de maig

Intersindical Valenciana es manifesta per reclamar treball i vida dignes

Conjuntament amb altres sindicats i entitats, ha convocat manifestacions pel primer de maig en Alacant, Elx, Castelló, València i Vinaròs a les que han assistit centenars de persones

01 / 05 / 2022 | Intersindical

Intersindical Valenciana s’ha manifestat de manera unitària pels carrers de Alacant, Elx, Castelló de la Plana, València i Vinaròs per exigir treball i vida dignes. Això vol dir, ni més ni menys, que cal reforçar els drets laborals de les treballadores i treballadors de manera decidida.

Cada dia veiem com tindre un treball i una vida dignes és més difícil. L’IPC està desbocat, amb uns preus pels productes i serveis bàsics que fan que combustibles, electricitat, gas o aliments s’hagen convertit en productes de luxe per una majoria social. És precís, per tant, actuar en dos vies: una intervenció que frene els preus i un augment dels salaris, les pensions i les prestacions socials. Cal també, enfortir els serveis públics per poder respondre adequadament a la ciutadania. I, sobre tot, cal derogar les reformes laborals del 2010 i 2012 perquè són les que han fet que la precarietat siga la norma general en el món del treball.

Enguany, igual que l’any passat, hem al carrer de manera unitària, amb el convenciment que juntes som més fortes i que només juntes podrem fer front a la crisi en què vivim. Bona prova d’açò és que les mobilitzacions han combregat centenars de persones al llarg del País Valencià i que han estat convocades conjuntament pel sindicalisme combatiu i de classe, a les quals s’hi ha sumat també sindicats estudiantils, coordinadores de pensionistes, el moviment antifeixista, les treballadores de la llar i les cures, la plataforma impulsora de la campanya Regularització Ja, o el moviment antimilitarista. Tenim el convenciment que juntes som més fortes i que només juntes podrem fer front a la crisi en què vivim.

Com sempre hem fet, el Sindicat apostarà pel treball sindical unitari, reivindicatiu, transformador, feminista, antifeixista, ecologista i valencià. Amb aquestos eixos, hem de continuar treballant des del present per aconseguir un nou futur que puga començar demà mateixa, per aconseguir treball i vida dignes, per reforçar els nostres drets. Només així podrem construir un món on la treballadores i treballadors visquem amb justícia social, igualitat i llibertat.

El comentari no està disponible a l'entrada d'aquest canal.