Polítiques públiques

Intersindical Valenciana es reuneix amb el President de la Generalitat

Una representació de la Intersindical Valenciana ha mantingut una reunió Ximo Puig, president de la Generalitat Valenciana, per intercanviar opinions i valoracions sobre la política valenciana i, especialment sobre la situació laboral.

18 / 07 / 2019 | Intersindical

El Sindicat li ha traslladat al President la necessitat de la consolidació, en la present legislatura, de les polítiques socials, laborals i econòmiques per millorar les condicions de vida de les treballadores i treballadors i del conjunt de les valencianes i valencians. En eixe sentit, per a la Intersindical cal implementar un paquet de mesures com ara: la creació de treball digne, estable i saludable, augmentar els salaris i les pensions, reduir la jornada laboral i redistribuir el temps del treball, potenciar els serveis públics – salut, educació, habitatge, dependència, serveis socials, transport, energia…-,  solucionar la situació del personal interí a través de la consolidació del llocs de treball, crear nous llocs de treball als serveis públics valencians.

Un conjunt de mesures per a les quals caldrà avançar en l’autogovern i en un nou model de finançament que ens permeta introduir canvis profunds al model productiu valencià. A més de fer efectiva l’aplicació de les competències que tenim transferides per la millora de vida de les valencianes i valencians, així com treballar per una veritable cohesió i vertebració territorial que acabe amb les desigualtats socials.

D’altra banda, des del Sindicat es considera que s’ha de donar prioritat a mesures com ara: la promulgació de la Llei de la Funció Pública Valenciana, la Llei del Sector Públic Instrumental o de la Llei Valenciana d’Educació, la regulació de la competència lingüística, la Llei d’Igualtat lingüística o la convocatòria del Pacte contra la violència de gènere.

Intersindical Valenciana ha demanat al President que incorpore noves entitats a les meses de diàleg social per garantir que siguen escoltades el màxim nombre de veus de la societat valenciana i que es done un impuls a la negociació col·lectiva, especialment en les administracions públiques i el sector públic valencià.

Finalment, el Sindicat li ha traslladat la necessitat de teixir aliances socials, sindicals i polítiques amples que blinden l’autogovern, enfortisquen les institucions valencianes i potencien les polítiques favorables als interessos de les treballadores i treballadors i del conjunt de la societat valenciana per avançar envers un país més just i igualitari.