1r de maig

Intersindical Valenciana ha fet una manifestació virtual a les xarxes socials

El Sindicat reivindica la defensa dels drets laborals i dels serveis públics

01 / 05 / 2020 | Intersindical

Aquest Primer de Maig, la Intersindical Valenciana ha fet una manifestació a les xarxes socials que ha acabat amb la lectura del seu manifest. Una manifest que, sota el lema «La classe treballadora primer, protegim els serveis públics, plantem cara», ha estat editat en format vídeo.

El Sindicat no ha volgut que el confinament impedira que es visualitzara la lluita i les reivindicacions de les treballadores i treballadors. Per a Intersindical Valenciana, la crisi sanitària, social i econòmica que patim no pot significar cap pèrdua dels nostres drets. És per això que reivindica un Pla de Xoc Social que haurien d’implementar els governs per protegir les persones davant de les polítiques neoliberals. Es reivindica poder viure amb dignitat en una societat lliure, igualitària, justa, solidària i inclusiva.

Intersindical Valenciana considera que no podem tornar a la «normalitat» anterior que es caracteritzava per la precarietat del mercat laboral, la restricció de drets individuals i col·lectius, l’explotació del territori, l’infrafinançament, l’espoli fiscal o la recentralització de l’estat. És per això que calen mesures decidides i valentes dels governs espanyol i valencià per fer front la crisi i evitar que torne a passar com en la crisi de 2008, les conseqüències de la qual encara les estan pagant les treballadores i treballadors i la majoria de la societat.

Intersindical Valenciana demana un major control sobre les relacions laborals començant per: la derogació immediata de les reformes laborals de 2010 i 2012; la prioritat de mesures radicals de protecció de l’ocupació; la redistribució de la riquesa; la implementació d’una reforma fiscal progressiva; l’augment de les rendes del treball; la reducció de la jornada laboral; la millora de les prestacions socials i l’establiment d’una renda bàsica universal i incondicional; l’acabament de l’escletxa salarial i de les discriminacions per raons de gènere, orientació sexual, edat o procedència; la regulació de la situació de les persones migrants; la protecció dels serveis públics amb dotacions pressupostàries i plantilles suficients; la recuperació dels serveis públics privatitzats i externalitzats; la creació d’una veritable banca pública valenciana; la constitució d’un Parc Públic d’habitatges; la implentació d’un nou model productiu valencià sostenible, adequat a les necessitat de les persones, amb una diversificació de sectors econòmics que generen riquesa per al conjunt del poble valencià i l’establiment d’un Marc Valencià de Relacions laborals i de prestacions socials.