Atur

Intersindical Valenciana mostra preocupació per les dades d’atur de gener

El País Valencià supera la mitjana estatal i arriba als 559.523 persones aturades actualment

Concentració al SERVEF per exigir altres polítiques d'ocupació
04 / 02 / 2014 | Intersindical

Andalusia, País Valencià i Madrid encapçalen les 16 comunitats on ha pujat l’atur

Intersindical Valenciana ha mostrat la seua preocupació per les dades d’atur del mes de gener. Aquestes dades que suposen un augment de 12.163 persones, situant-se les dades generals en 559.523 persones, amb una baixada de les contractacions, la pèrdua de persones afiliades a la seguretat social en 25.574 i l’augment de la contractació temporal, mostren un panorama laboral dolent i preocupant.

El Sindicat considera que aquestes dades responen a: la reforma laboral i a les polítiques d’ocupació dels governs valencià i espanyol que estan destruint ocupació estable; la precarització del mercat laboral; l’expulsió de la gent jove del nostre país; l’abaratiment dels acomiadaments; la reducció salarial i la pèrdua de drets i de la negociació col·lectiva.

Per tot açò, Intersindical Valenciana reclama un canvi de model productiu, la derogació de la reforma laboral i altres polítiques actives d’ocupació que possibiliten la creació d’ocupació estable i digna per a tots els col·lectius socials que estan patint la crisi.

En eixe sentit, anima la societat valenciana a participar en la Marxa de la Dignitat que està organitzant-se per reivindicar canvis en les polítiques socials, laborals i econòmiques dels governs.