Sindicalisme

Intersindical Valenciana per un canvi real

01 / 03 / 2016 | Intersindical

El Sindicat aposta per polítiques per a la majoria de la població

Intersindical Valenciana continua apostant per la confluència de les forces d’esquerra i progressistes per intentar configurar un govern que done resposta als principals dèficits democràtics, socials i laborals que afecten a la majoria social i la classe treballadora.

Intersindical Valenciana es reafirma a reclamar canvis substancials en les polítiques imperants d’ajust i de regressió democràtica. En aquest sentit, des del Sindicat considera imprescindible la derogació de la llei mordassa i dels aspectes del Codi Penal i d’altres disposicions legals que retallen drets i llibertats. A més, considerem que calen altres polítiques en els àmbits socials, de serveis públics i transports, a la sanitat i a l’educació amb la necessària derogació de la LOMCE.

Intersindical Valenciana proposa que qualsevol acord de govern contemple un canvi substancial de les polítiques laborals i econòmiques que passe per la derogació de les contrareformes laborals i de les pensions; la plena recuperació dels drets de negociació i del reforç del paper de sindicats i comitès d’empresa; unes polítiques fiscals contra el frau fiscal i siguen progressives “que paguen els que més tenen”: grans fortunes i grans empreses; la recuperació de les rendes del treball; un habitatge digne per a tots i totes; polítiques actives per reduir l’atur i generar les condicions d’ocupacions de qualitat i amb drets en contraposició als contractes que generen la figura “del treballador / a” exclòs i pobre i l’impuls de les polítiques d’igualtat de gènere en el món laboral i en tots els àmbits socials, així com el combat real i decidit contra les violències de gènere a través d’un pacte d’estat.

Les propostes del nostre sindicat es resumeixen en un clar i contundent no a les polítiques d’ajust contra els drets de la classe treballadora i la majoria social; acabar amb la desigualtats socials i apostar per la justícia social i el reconeixement del dret a decidir de les persones i dels pobles davant les polítiques neoliberals i centralistes.

Finalment, el nostre compromís, com a sindicat de classe, reivindicatiu i sociopolític, és exigir als partits polítics progressistes i als governs polítiques congruents amb aquestes prioritats, tant en el pla institucional com en la mobilització per avançar cap a una societat més justa i igualitària