Drets laborals

Intersindical Valenciana rebutja la reforma del subsidi per a majors de 52 anys

El Sindicat exigeix al Govern que busque solucions alternatives que no suposen una retallada en la cotització a la Seguretat Social d’aquest col·lectiu

06 / 03 / 2024 | Intersindical

Intersindical Valenciana rebutja contundentment la reforma que pretén realitzar el Govern espanyol sobre el subsidi per a majors de 52 anys. El Sindicat considera que aquesta mesura implica una retallada de drets per a un sector vulnerable de la població.

Tot i que el Govern argumenta que la reforma millorarà els tràmits burocràtics i augmentarà la quantia del subsidi per a majors de 45 anys, aquestes teòriques millores amaguen una realitat: la reducció progressiva de la base de cotització del subsidi del 125% al 100% en els pròxims anys, la qual cosa tindrà un impacte directe en la quantia de les futures pensions dels majors de 52 anys.

El Govern assegura que les persones que cobren aquest subsidi cotitzaran per damunt de les treballadores i treballadors que, actualment, cobren el salari mínim interprofessional. No obstant això, el Sindicat considera que la reforma és un pas arrere en la defensa dels drets d’aquest col·lectiu.

Independentment que la motivació inicial fora compensar un SMI ínfim, també és cert que l’encariment constant del cost de la vida i la dificultat d’accés al mercat laboral d’aquestes persones ha de motivar que l’Administració pose en marxa accions contundents per protegir el col·lectiu. Calen polítiques actives d’ocupació que afavorisquen la inserció laboral i no accions com aquesta que impliquen una retallada, agreujant així la seua situació de vulnerabilitat.

No hem d’oblidar que aquest subsidi està dirigit a persones que han cotitzat els anys suficients per a percebre la pensió de jubilació a les quals només els falta el requisit de l’edat. Es tracta d’un sector de la població pròxim a l’edat de jubilació que patirà un perjuí econòmic greu que afectarà no sols els seus últims anys de cotització, sinó també a la quantia de la seua pensió de jubilació.

És important destacar que la reforma exclou els majors de 52 anys de l’increment de la quantia que estaven percebent. És a dir, la reforma només implicarà que aquest col·lectiu patisca una retallada en la seua cotització, ja que la quantia del subsidi correspon al 80% de l’IPREM (480 €), que ja rebien.

Intersindical Valenciana exigeix al Govern que reconsidere la reforma i busque solucions alternatives que no suposen una retallada en la cotització a la Seguretat Social.