Sindicalisme

Intersindical Valenciana reclama mesures urgents davant la situació social i laboral

06 / 01 / 2016 | Intersindical

Després de la celebració de les eleccions generals del passat 20 de desembre, Intersindical Valenciana considera que és necessari un programa de govern que pose en marxa polítiques i accions a favor de les treballadores i treballadors i de la majoria de la població per acabar amb les polítiques antisocials i neoliberals que s’han implementat als darrers anys.

Per al Sindicat, calen actuacions ràpides com un pla de xoc per fer front a la situació d’emergència social que pateixen amples sectors socials que han estat els més afectats per la crisi. En eixe sentit, considera necessària: la generació d’ocupació estable i de qualitat que acabe amb la precarietat i la temporalitat; uns salaris i unes prestacions per desocupació dignes; l’establiment d’una renda bàsica; l’augment del Salari Mínim Interprofessional; la recuperació de la pèrdua de poder adquisitiu dels darrers anys amb l’establiment de clàusules de revisió salarial, un augment salarial per 2016 d’un mínim del 2,5% i la reducció de la jornada laboral per general ocupació.

A més, el Sindicat també considera com un element fonamental de l’acció del proper govern en el món laboral l’impuls de les polítiques d’igualtat per: acabar amb la discriminació salarial horitzontal i vertical i la precarietat laboral que pateixen les dones; implantar els permisos per naixement o adopció iguals, intransferibles i remunerats al 100% per a tots dos progenitors i posar en marxa mesures reals per acabar amb les violències masclistes en tots els àmbits socials.
Per al Sindicat, també cal potenciar els serveis públics, de titularitat pública, per garantir la seua universalitat, gratuïtat i qualitat i poder avançar envers l’equitat, igualtat i cohesió social. En eixe sentit, s’han de revertir les privatitzacions i externalitzacions en educació, sanitat, béns comuns, serveis socials…

A més, el Sindicat aposta per la derogació immediata de la reforma laboral, la reforma de les pensions, la llei Wert i la llei mordassa en el proper període de sessions de les Corts Espanyoles.

Intersindical Valenciana creu indispensable establir procediments per possibilitar la participació ciutadana directa en les decisions que li afecten. No és possible que es torne a reformar la Constitució, com va passat amb l’article 135, sense que no es fera cap referèndum ni consulta a la població. En aquest sentit, també considera necessària una auditoria ciutadana del deute, una investigació sobre les diferents trames de corrupció i l’oposició de l’estat espanyol al TTIP i altres tractats de “lliure comerç” que ens afecten negativament.

A més, des del Sindicat fa una crida a les institucions valencianes i de l’estat per negociar i fer efectiu un sistema de finançament just pel País Valencià que faça possible el disseny de polítiques pròpies, l’assumpció de noves competències per la Generalitat i la millora de vida de les valencianes i valencians.

Intersindical Valenciana considera que aquestes mesures, i algunes altres similars, són necessàries per donar resposta a les reivindicacions d’amples sectors socials que així ho han expressat en nombroses mobilitzacions socials i en les passades eleccions del 20 de desembre

Finalment, des del Sindicat es fa una crida a moviments socials, sindicals i partits per treballar, des de la unitat, per avançar en un programa de canvi real, de transformació social, que tinga com objectiu abastir una societat més justa i igualitària.