Llengua

Intersindical Valenciana reclama una Llei per la Igualtat Lingüística

23 / 11 / 2017 | Intersindical

Intersindical Valenciana considera que, 34 anys després de l’aprovació de la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià (LUEV), cal que es promulgue una Llei d’Igualtat Lingüística. Per al Sindicat, l’actual LUEV és obsoleta, no ha donat els resultats esperats i no garanteix els mateixos drets lingüístics per a tota la ciutadania. Per aquest motiu, des de la Intersindical Valenciana es demana al Consell que prioritze l’aprovació d’aquesta Llei d’Igualtat Lingüística en l’actual legislatura.

La nova llei hauria de garantir els drets i deures lingüístics i definir uns objectius clars per avançar en el procés de normalització lingüística al País Valencià. Al mateix temps, des del Sindicat també es considera que cal actuar en tots els àmbits socials, laborals, culturals i econòmics per complementar-la. Un d’aquest, és l’establiment de la competència lingüística per a l’accés a la funció pública valenciana en la futura Llei de la Funció Pública, tal i com s’ha compromés el govern valencià en acceptar la proposta sindical unitària sobre capacitació lingüística que es va donar a conéixer ara fa un any.

Finalment, Intersindical Valenciana creu que ara estem davant d’un moment clau per avançar en les polítiques lingüístiques que garantesquen una veritable igualtat lingüística al nostre país. És per això que valorem positivament l’entrada en vigor del decret d’Usos Lingüístics de la Generalitat però considerem que cal anar més enllà amb la promulgació de la Llei d’Igualtat, el necessari augment de les partides pressupostàries destinades al foment i l’ús del valencià, la posada en marxa d’Àpunt, l’establiment d’un espai comunicatiu compartit amb els altres territoris de parla catalana, l’eliminació de les exempcions per cursar l’assignatura de valencià o l’aposta per garantir que el valencià siga la llengua vehicular al sistema educatiu valencià.