Sindicalisme

Intersindical Valenciana sobre la situació del sector públic empresarial

El Sindicat exigeix una negociació real amb transparència i participació de totes les parts afectades.

29 / 03 / 2016 | Intersindical

Davant les informacions que estan apareixent en diversos mitjans de comunicació sobre la situació del sector públic empresarial, Intersindical Valenciana vol manifestar la seva posició i exigir al Consell una negociació real amb transparència i la participació de totes les parts afectades. Aquests dies estem assistint a rodes de premsa o declaracions dels màxims responsables del Consell de la Generalitat Valenciana on es parla de la situació del sector públic empresarial i del seu futur però en cap moment s’ha obert un procés de negociació amb la representació legal de les treballadores i treballadors del sector.

El responsables polítics han parlat de la seua reestructuració, de la dolenta gestió de l’anterior govern, dels sobrecostos i dels diners malgastats, de fer una auditoria de les empreses… Doncs bé, des de la Intersindical Valenciana exigim aquesta auditoria de la gestió del conjunt de les empreses públiques, una auditoria des de l’any 1983, any en que es van fer les primeres eleccions autonòmiques valencianes, per esbrinar com s’han gestionat els diners de les valencianes i valencians i depurar els responsabilitats polítiques. El Sindicat coincideix amb el nou govern en que cal que tot el pes de la llei caiga sobre els responsables polítics, directius de les empreses i membres dels Consells d’Administració i que, aquests, tornen els diners de la corrupció. La millor forma de fer-ho es a través d’una auditoria ciutadana del deute i de la gestió de les empreses i portant els tribunals de justíca les persones responsables.

Per altra part, el Sindicat considera que responsabilitzar l’actual situació de les empreses públiques a la plantilla, a les seues condicions laborals i salarials, és injust, a més d’errar en l’anàlisi. La plantilla no és la responsable de les despeses ni de la gestió. Els responsables han estat els equips directius i els Consells d’Administració de les empreses que han estat al servei dels interessos de l’anterior govern, no de l’interès general. Per això, el nou govern de la Generalitat faria bé en cessar a totes les directives i directius que han tingut a veure amb la gestió de les empreses públiques durant els mandats anteriors i nomenar altres persones tenint en compte els principis d’igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

La política de “criminalització”, de posar el focus sobre la plantilla de les empreses públiques és una cantarella que hem escoltat en anteriors ocasions que ha servit per desviar l’atenció de l’opinió pública. El Sindicat, com representant de les treballadores i treballadors, recorda que ha criticat, durant els anys de govern del PP, en moltes ocasions a soles, sense obtindré el suport de partits polítics, la gestió d’empreses com CIEGSA, IMELSA, RTVV, VAERSA… i també ha denunciat nombrosos casos de presumpta corrupció o de contractacions irregulars. Ara bé, generalitzar-los a tota la plantilla de les empreses públiques és inadmissible i intolerable ja que aquesta va acudir, en la majoria de casos, a convocatòries públiques i va tindre que superar les proves que se li van sol·licitar per accedir als llocs de treball. A més, la immensa majoria dels treballadors i treballadores d’aquestes empreses, porten durant anys anant cada dia al seu treball i complint les seves obligacions amb correcció i professionalitat.

Per acabar, Intersindical Valenciana recorda el govern que l’àmbit de negociació de les empreses del sector públic són els comitè d’empresa de cadascuna de les entitats i que el Sindicat té representació en la majoria de les empreses. En eixe sentit, fa una crida a la responsabilitat, a obrir un veritable procés de negociació i a acabar amb la continua “criminalització” de la plantilla que no és, ni ha estat, la responsable de la gestió de les empreses. És més, aquesta i determinats sindicats, com ara Intersindical Valenciana, sempre hem estat al capdavant de les denúncies contra l’ús indegut dels diners de les valencianes i valencians.