Generalitat

Intersindical Valenciana urgeix el Consell a presentar la nova Llei de la Funció Pública

08 / 09 / 2016 | Intersindical

Intersindical Valenciana considera que la Comissió d’Experts, per elaborar un informe sobre la situació la Funció Pública Valenciana, era prescindible i innecessària ja que en la pròpia Administració Pública Valenciana hi ha personal qualificat per redactar-lo i fer una anàlisi de la seua situació real. A més, com va denunciar el Sindicat el passat 8 de març, aquest Comité està format exclussivament per homes, la qual cosa és un fet inadmissible.

Per altra part, el Sindicat també considera que s’ha perdut un temps molt important que hauria d’haver servit per possibilitar que la nova Llei de la Funció Pública Valenciana estiguera redactada, negociada amb els sindicats i presentada a les Corts Valencianes per la seua tramitació. No calien “experts”, ni externalitzar l’anàlisi sobre l’Administració Pública Valenciana sinó que el Consell presentarà i negociara quin és el seu model. A més, els “experts” tenen ideologia i algun d’ell és un dels que va sustentar l’actual EBEP. Una norma que és centralista i allunyada d’una funció pública moderna al servei de la ciutadania. Per tot açò, des de la Intersindical Valenciana s’ha criticat aquest actuació del Consell.

En concret, per posar un exemple, no calia una Comité per saber que cal convocar ofertes públiques d’ocupació per rejovenir la plantilla. Això ja ho va manifestar la Intersindical Valenciana fa temps en les meses de negociació i per això hem impulsat i signat un Acord de Legislatura amb el Consell.

Per a Intersindical Valenciana, cal que el Consell deixe de perdre el temps amb comissions, jornades i seminaris i es pose a fer feina per redactar una nova Llei de la Funció Pública Valenciana que servisca per millorar les Administracions Públiques, les condicions laborals del personal que hi treballa, garantir els drets essencials de la ciutadania i dissenyar una model de funció pública valenciana propi.