Sindicalisme

Intersindical Valenciana ha participat en el Consell Presidencial de la FSM a Ginebra

02 / 07 / 2015 | Intersindical

Durant els passats dies 6 i 7 de juny vam participar en el Consell Presidencial de la Federació Sindical Mundial. A més aquests dos dies i el dilluns 8, al costat de més d’un centenar de sindicalistes dels cinc continents, vam participar en jornades organitzatives amb motiu del 70 aniversari de la creació de la FSM i on també vam aprofitar per debatre sobre el dret a la vaga, cada vegada més limitat.

La Federació Sindical Mundial representa milions de treballadores i treballadors de tot el món, comptant entre els seus afiliats amb sindicats com la CTB (Brasil) que té més de 8 milions de persones afiliades, CITU de l’Índia amb mes de 6 milions, i de centenars de sindicats mes de tot el món.

Les nombroses intervencions van versar al voltant de la limitació del dret a la vaga, a la retallada de drets laborals, sindicals i democràtics en diferents països, i van sorgir exemples com el de Grècia, on 99 de cada 100 vagues estan sent declarades il·legals a causa d’una legislació antidemocràtica imposada pels governs grecs titelles de la troica, o les multes milionàries a sindicalistes al Brasil, Grècia, estat espanyol, etc

Organitzativament, la FSM va apostar per enfortir les UISS (diferents “federacions” sectorials de la FSM, com la d’Ensenyament, Serveis Públics, Transport, Metall, Pensionistes, ...), la renovació dels quadres dirigents, la formació i capacitació sindical, augmentar la participació en organismes internacionals (FAO, UNESCO, etc.), així com multiplicar l’esforç en la lluita contra el racisme, la defensa de la salut laboral de la classe treballadora, contra les privatitzacions i per la mobilització i defensa activa dels drets de la classe obrera.

Finalment ens vam citar per als actes commemoratius del 70 aniversari, que tindran lloc a principis d’octubre a Sao Paulo, en el qual els dies anteriors hi haurà una trobada mundial, de sindicalistes de tot el món, del sector de l’automoció.