Sindicalisme

Intersindical Valenciana valora positivament l’augment del Pressupost per polítiques d’ocupació

22 / 11 / 2015 | Intersindical

Intersindical Valenciana valora positivament l’augment de les partides pressupostàries destinades a polítiques d’ocupació i formació per a l’exercici 2016. Aquestes són de 299 milions d’euros, la qual cosa suposa un augment de 41 milions, és a dir un increment del 15,8 % respecte del 2015.

Per partides l’augment del pressupost pel foment de l’ocupació té un creixement del 19% i per la formació i qualificació professional del 15,5%. Intersindical Valenciana valora positivament l’augment pressupostari en la partida destinada al SERVEF amb un augment significatiu per 2016. Un fet que, posa en evidència, des del punt de vista del sindicat, que l’ocupació és una de les prioritats del conseller Rafael Climent i també del govern valencià presidit per Ximo Puig.

Per al Sindicat cal, a més de destinar uns pressupostos suficients per atacar l’alta taxa de desocupació que té el País Valencià, una reforma estructural de les polítiques i dels instruments que estan en mans del Consell de la Generalitat Valenciana per fer-ho possible

Per això, Intersindical Valenciana considera necessària una Agència Valenciana de Relacions Laborals que integre i coordine tots els departaments i agrupe totes les competències en matèria laboral, d’ocupació i formació de les que disposa la Generalitat. També cal exigir a l’estat el traspàs de noves competències en aquests apartats.

Intersindical Valenciana aposta per unes polítiques de formació i qualificació professional públiques i de gestió pública. Per això, considera que els 154 milions d’euros destinats a formació han de ser gestionats directament per la Generalitat Valenciana i no per “entitats col·laboradores”. La gestió dels recursos públics per part d’aquestes entitats ha estat un fracàs i no ha servit per la inserció en el món laboral de les persones que tenen aquesta necessitat. La gran taxa de desocupació i precarització del mercat laboral valencià n’és l’evidència.

La proposta que fa el Sindicat és que siguen la Generalitat i les Administracions Locals les que, a través dels seus propis centres, dissenyen i coordinen les partides i les polítiques en matèria de formació. A més, creu necessari que es faça un estudi de els realitats laborals de cada comarca per ajustar la formació a les seues necessitats formatives reals i servesquen de base per la posada en marxa de plans territorials negociats i acordats, des de les entitats locals i comarcals, de manera horitzontal i democràtica, que siguen el motor per una activació econòmica real al País. En eixe sentit, des de la Intersindical Valenciana, es considera que cal superar les velles polítiques dels grans pactes per dalt de les “cúpules” sindicals i empresarials que no han servit per revertir la situació laboral i econòmica durant més de vint anys.