Sindicalisme

Intranquil·litat en Ford per l’anunci d’ajust de plantilla

STM-Intersindical Valenciana trasllada al Conseller d’Economia la preocupació de la plantilla de Ford-Almussafes

15 / 11 / 2018 | Intersindical

Avui, representants del Sindicat de Treballadors i Treballadores del Metall – Intersindical Valenciana (STM-Iv), segon sindicat en representació del Comitè d’Empresa, s’han reunit amb el Conseller d’Economia Sostenible per fer-li arribar, en primera persona, la preocupació existent entre la plantilla de Ford Almussafes pels possibles ajuts. Una preocupació que es fonamenta en l’ERTO actualment en vigent i en les noticies aparegudes als mitjans de comunicació sobre els mals resultats econòmics de Ford Europa i, conseqüentment, per la possibilitat de que aquests fets, suposen noves retallades de les condicions laborals pels treballadors i treballadores.
En opinió del STM-Iv, amb dades objectives a la ma, i gràcies al bon fer i esforç de la plantilla, Ford Almussafes acumula uns beneficis històrics aquesta quatre últims exercicis econòmics. A les treballadores i treballadors, desprès de 10 anys acumulant retallades salarials i de drets i una insuportable càrrega de treball, no se’ls pot demanar ni un sols ajust més.
Pel sindicat, aquest sacrifici de la plantilla deuria ser reconegut i compensat per Ford España amb el compromís ferm d’aquesta de destinar part dels beneficis a garantir l’estabilitat de la plantilla i avançar en millorar les condicions laborals y econòmiques, i no amb expedients de regulació de l’ocupació amb complements salarials del 80% o intentant endurir les condicions laborals en la negociació del nou conveni col·lectiu.
Arguments que han estat compartits pel conseller Rafael Climent en el sentit que, tot i respectant l’autonomia en la presa de decisions de l’empresa, considera que les empreses també tenen una responsabilitat social que s’ha de reflectir en un compromís de permanència en el territori i amb una funció de redistribució de la riquesa, que s’ha de plasmar, en el moment actual de superació de la crisi econòmica, en una millora dels salaris i condicions laborals dels treballadors i treballadores.
Així mateix, el Conseller, conscient de la importància de la factoria Ford pel sector econòmic i del seu impacte social en el conjunt del País Valencià, considera que és recomanable que les incerteses sobre el futur de la Factoria Ford es dissipen el més aviat possible i que no s’utilitzen com a element de pressió per justificar una nova pèrdua de condicions laborals de la plantilla i és, per aquest motiu, pel que s’ha oferit a prestar tot el recolzament que estiga al seu abast, per facilitar la superació de la situació actual de forma que no siga traumàtica per cap dels actors implicats en la mateixa.
Des del STM-Iv agraïm l’atenció rebuda i el suport a les nostres reivindicacions, en aquest cas, del personal de la factoria Ford, però que també són extensibles al conjunt de la classe treballadora.