Repressió sindical

La Generalitat exclou Intersindical Valenciana de la Mesa de l’Automoció

STM-Intersindical Valenciana és la segona força sindical en Ford Almussafes

01 / 07 / 2024 | Intersindical

El president Carlos Mazón va anunciar el passat dimecres al Palau de la Generalitat la constitució de la Mesa de l’automoció que té com objectius: protegir l’ocupació i el sector; retindre el talent durant els anys que dure el procés de transició i consolidar el País Valencià com un pol de mobilitat i innovació.

A la reunió de constitució de la Mesa de treball van participar la Generalitat Valenciana, representants de FDI, Femeval, AVIA, CEV, agents socials, Ford i l’Ajuntament d’Almussafes. Hi havia, per tant, una ampla representació del teixit social i laboral valencià, incloent-hi una representació empresarial i sindical de la principal empresa automobilística del País Valencià i del consistori on s’ubica la factoria.

Tot sembla correcte, però s’ha passat per alt un “detall”: no estava present la Intersindical Valenciana que és un dels dos sindicats, junt la UGT, que formen part del Comité d’Empresa.
En les passades eleccions sindicals els resultats van ser un 61,91 % per UGT, un 30,15% per STM, un 3,42 % per CCOO i un 3,15 % per CGT. D’aquesta manera els 31 representants van ser 22 per UGT i 9 per STM-Intersindical Valenciana. Mentre que CCOO i CGT no van obtindre representació.

Per a Intersindical Valenciana és molt difícil d’entendre que en una mesa en què s’ha de parlar sobre el futur de la factoria i de la plantilla de Ford i del sector automobilístic valencià es convide a un sindicat que a penes representa el 3% i no a la segona força sindical de la planta d’Almussafes.

Intersindical Valenciana considera que la Mesa de l’Automoció hauria de ser inclusiva, plural, diversa, comptant amb la totalitat de les organitzacions sindicals presents a la Ford i avisa que, en aquest moment crític, cal la màxima unitat per garantir un futur que supose el manteniment de l’ocupació i de la factoria d’Almussafes. Per això, el Sindicat exigeix el president Carlos Mazón que rectifique.