Dependència

La Intersindical Valenciana es reuneix amb la Secretària Autonòmica de Serveis Socials i Autonomia Personal

La reunió amb la Secretària autonòmica, Elena Ferrando, ha transcorregut en un clima cordial i distès en el qual s’han tractat diversos temes relacionats amb els serveis socials.

Un moment de la reunió de hui
25 / 01 / 2019 | Intersindical

A la reunió de hui divendres 25 de gener, la Intersindical Valenciana ha manifestat a la Secretària Autonòmica Elena Ferrando la seva posició respecte el panorama actual polític dels serveis socials valencians amb la finalitat de posicionar al nostre sindicat dintre d’aquest panorama.
En primer lloc, el sindicat ha donat el seu suport a la nova Llei de Serveis Socials Inclusius (LSSI) que es presentarà el dimecres 30 de gener en un ple de les Corts recordant-li a la SA que estarem vigilants respecte els seus principis rectors que defensen el caràcter públic dels serveis socials i la “perspectiva inclusiva” que d’una manera valenta aporta la llei en concordança amb els actuals tractats internacionals.

El sindicat li ha reiterat la seua defensa d’un model social i de drets humans que treballe en pro de les persones per ser protegides, a més de facilitar els recursos i els mitjans necessaris per a una autonomia personal real on el fi últim siga l’apoderament de les persones.

Seguidament la Intersindical Valenciana ha sol·licitat per escrit una sèrie de peticions relacionades amb la pertinença als nous òrgans que es crearan amb motiu de la posada en marxa de la nova llei, com són per exemple: el Consell Valencià d’Igualtat, Inclusió i Drets Socials o el Comitè d’Ètica Autonòmic. Així mateix hem sol·licitat per escrit poder estar presents d’una manera transversal en l’Agenda 2030 i en els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’ONU (ODS) en la qual participen diferents conselleries i que coordina la Conselleria de Transparència i Participació Valenciana.

Hem defensat a més a més, el treball de les plataformes cíviques de la Dependència i hem demanat formalment que el nostre sindicat puga participar en l’elaboració dels continguts formatius respecte a la nova figura de l’Assistent Personal al costat de les plataformes.

Finalment el sindicat ha sol·licitat la materialització d’un calendari de reunions bilaterals amb la Conselleria de Polítiques d’Igualtat al llarg de l’any per poder aportar des del sindicat la nostra visió social i política de temes de l’agenda i així poder treballar, unes vegades des de l’acord i unes altres des de la discrepància, però sempre des del diàleg i perquè la societat valenciana puga disposar d’uns serveis socials públics, de qualitat i inclusius.