Vaga General 29-M

La proposta de serveis mínims en la Generalitat és insatisfactòria

Els sindicats entenen que la Direcció General de Treball presenta uns serveis més restrictius que en 2010 en sanitat, educació secundària i en mitjans de comunicació.

23 / 03 / 2012 | Intersindical

Després de la reunió mantinguda aquesta vesprada amb la Direcció General de Treball, els sindicats convocants de la vaga general del 29 de març, manifesten la insatisfacció davant la proposta de serveis mínims de la Generalitat valenciana. Després de vora cinc hores de negociació, s’ha arribat a un acord en matèria d’administració general del Consell i serveis burocràtics, SERVEF, Justícia, els ports de titularitat de la Generalitat Valenciana, serveis socials, transport de viatgers, energia, protecció civil i una part important en sanitat i educació. El desacord es basa principalment en tres punts:

• En primer lloc, hi ha una sentència de gener de 2012 del Tribunal Superior de Justícia referent als serveis mínims en sanitat, a instàncies de CCOO PV, per a la vaga celebrada el 8 de juny de 2010 de la Funció Pública. Aquesta sentència dóna la raó als sindicats, que ja van manifestar el desacord, per la qual cosa es considera que no estaven justificats els serveis mínims imposats per la Generalitat en aquell moment. La proposta per a la vaga del 29 de març, per part de la Direcció de Treball es manté en aquests termes.
  • En segon lloc, es pretén imposar serveis mínims en el sector de l’ensenyament secundari, cosa que no formava part de l’acord de 2010.
  • En tercer lloc, no hi ha hagut acord en la definició de serveis mínims per al cas dels mitjans de comunicació, fet que impossibilita la concreció del personal afectat per aquests.

Llavors, la reunió ha acabat amb un acord només parcial entre sindicats i Generalitat.