Retallades

L’acomiadament del personal interí va ser negada als sindicats en la mesa del 4 de gener

Vela va mentir sobre l’abast del que serà l’expedient de regulació d’ocupació més greu i contundent que haja aplicat mai l’administració als seus treballadors i treballadores.

10 / 01 / 2012 | Intersindical

La disposició final primera del decret-llei de mesures urgents per a la reducció del dèficit fiscal publicada avui en el DOCV contempla una Disposició Final Primera que permet l’acomiadament del personal interí de tots els sectors de l’àmbit públic.

Aquesta mesura no va ser anunciada en la Mesa General de la Funció Pública del dia 4 de gener, en què el conseller Vela va informar als sindicats les mesures contemplades en el decret-llei.
Per tant, estem davant d’una nova mentida del conseller Vela, que en la Mesa va assegurar que les mesures s’aplicaven presicament per a evitar acomiadaments de personal. A més, abans de les eleccions generals, Vela es va comprometre a no baixar el sou a les treballadores i treballadors públics, cosa que tampoc ha acomplert.
Aquesta mesura afecta a tots els sectors públics que depenen de la Generalitat Valenciana: funció pública, justícia, sanitat i educació. Per tant, si s’aplica, serà l’expedient de regulació d’ocupació més greu i contundent que haja aplicat mai l’administració als seus treballadors i treballadores.
Davant d’aquesta possibilitat, Intersindical Valenciana convoca a tot el personal interí a participar massivament en les mobilitzacions acordades pels sindicats en tots els sectors públics perquè el govern valencià rectifique i retire el decret-llei publica avui.
El Sindicat reitera l’exigència que el conseller Vela dimitisca, com ja li va transmetre en la Mesa del dia 4, perquè, a més de mentir, és un dels responsables directes del forat negre econòmic que tenen les arques valencianes i que ara estan pagant els treballadors i treballadores públics amb els seus salaris.